מבצע "עלות השחר": ברקע הסבב הצבאי ברצועת עזה, בין ישראל לג'יהאד האסלאמי, דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, הפך בעל כורחו לדמות ויראלית שנזכור לעוד זמן רב. זאת, בעקבות מספר פאדיחות שהתרחשו לעיני המצלמות של כלי התקשורת בשידור חי. כעת, לאחר שהסתיים המבצע הצבאי, הוא מגיב לאירועים.

באירוע שהפך לבולט ולוויראלי ביותר ברחבי הרשת, התרחש כאשר ערך תא"ל כוכב ריאיון לתוכנית של גדעון אוקו בחדשות 12. במהלכו, שכח דובר צה"ל את שם המשפחה של מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האסלאמי, תייסיר אל-ג'עברי, שחוסל על ידי חיל האוויר. כוכב, בדרך מתוכחמת, ניסה להסוות על כך ששכח את שמו וטען כי "אינו שומע לרגע באוזניות. תוך כדי, ניתן היה לשמוע את כוכב שואל את הסובבים "איך קוראים לו?".

בסרטון שעלה לחשבון האינסטגרם של דובר צה"ל, הגיב תא"ל כוכב לדברים, ואמר "התותח מאחורה קצת הבהיל אותי, ושכחתי את השם של המחבל. מה קרה? צבא ערכי, מוסרי, מקצועי ומיומן. אנחנו מסכלים, מיירטים, נלחמים ואנחנו מצליחים, וזה מה שחשוב באמת".

במקרה אחר, ערך ריאיון למהדורת החדשות בכאן 11, ואמר: "אנחנו ערוכים לכל התפתחות שלא תהיה, זאת אחת הסיבות לגיוס של 25 אלף הרוגים". זאת, בהתייחסות להחלטתו של שר הביטחון, בני גנץ, לגייס אלפי לוחמים לשירות מילואים.

המקרה אחרון שאותו דובר צה"ל ירצה לשכוח, היה בריאיון לרשת 13, כאשר תא"ל כוכב ניסה לצטט מתוך הסרט "מבצע סבתא", ולא הצליח לעשות זאת באופן מדויק "פתחנו חזק וכמו שאומרים במבצע סבתא אתה פותח חזק ומגביר את הקצב. ככה זה יהיה גם במבצע עלות השחר".