כוחות צה"ל וימ"מ בפעילות משותפת עם שב"כ חיסלו היום (שלישי) את המבוקש אברהים אל נאבולסי, חבר ב"גדודי חללי אלאקצא" של הפת"ח. לאחר שהכוחות כיתרו את ביתו במטרה להביא למעצרו, במקום התפתחו חילופי ירי במהלכן חוסל נאבולסי יחד עם סייען שלו שנכח במקום. פעילות הכוחות במקום הסתיימה, וכלל הכוחות יצאו מהעיר ללא נפגעים.

על פי משרד הבריאות הפלסטיני, מלבד אל נאבולסי נהרגו במהלך האירועים שניים נוספים: אסלאם סאבוח וחוסיין ג'מאל טאהה.

במהלך כיתור ביתו של המחבל, התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות עשרות מפרי סדר שיידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעי לפיזור הפגנות ובירי, זוהו מספר פגיעות. על פי דיווחים פלסטיניים, ישנם כ-30 פצועים.

ניסיון פיגוע ירי סוכל סמוך לעיר שכם, החשוד נוטרל
מחיסול המחבלים בשכם לסיכול הפיגוע בצומת תפוח: יממה מתוחה בשומרון  

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כוחות צה״ל וימ״מ מכתרים ביתו של מבוקש בשכם, חילופי אש במקום". בנוסף, גם השב"כ התייחסו בהודעה רשמית לאירועים הבוקר בשכם: "כחלק מהפעילות ההתקפית למול ריכוזי הטרור באיו״ש, בפעילות משותפת של שב"כ, ימ"מ וצה״ל בלב הקסבה של שכם, נהרג אברהים נאבולסי, פעיל טרור, מבוקש, אשר אחראי על שורה פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל בגזרה".

"במהלך ניסיון המעצר התנהלו חילופי אש בין כוחותינו לבין חמושים במרחב בהם נהרג פעיל טרור נוסף. בסריקות שבוצעו באיתור בו שהה נמצאו כמות מטענים גדולה ואמצעי לחימה נוספים.  נאבולסי היה חבר בחולייה אשר סוכלה בפברואר 2022 בשכם. שב"כ, משמר הגבול וצה״ל ימשיכו לפעול לסיכול כל פעילות טרור המוכוונת כלפי אזרחי מדינת ישראל", נמסר בהודעה.

זירת האירוע בשכם, כוחות הביטחון מכתרים בית במקום (צילום: רשתות ערביות)
זירת האירוע בשכם, כוחות הביטחון מכתרים בית במקום (צילום: רשתות ערביות)

לאחרונה, שכם וג'נין הם שני המקומות שבוערים במיוחד, ובאזור שכם ניכר כי לרשות הפלסטינית אין שליטה ברמה מספקת. המחבל, אברהים נאבולסי, נחשב לבעל מעמד גבוה ומפקד על חלק מהכוחות. הוא אחראי על ניסיונות של מספר פיגועי ירי כנגד ישראלים, ביניהם במתחם קבר יוסף. ובעבר בוצעו שלושה נסיונות להביא לליכדתו. אל נאבלסי הפך לדמות מוכרת ביו"ש בעקבות סרטוני טיקטוק רבים בהם תועד כשהוא מבצע ירי לעבר עמדות צבאיות של צה"ל.

השר לביטחון פנים עמר בר לב, התייחס לפעילות הבוקר בשכם: "הפעולה של ימ"מ, צה"ל ושב"כ בקסבה בשכם, בה חוסלו פעיל הטרור המבוקש אברהים אל-נאבולסי ומחבל נוסף שהיה איתו, מוכיחה לא רק את אומץ ליבם ומקצועיותם של הלוחמים, את המודיעין המדויק ואת שיתוף הפעולה המרשים בין הכוחות השונים - אלא גם את העובדה שהממשלה ממשיכה ליזום ולפעול התקפית כדי להניח את היד על כל מחבל שביצע פיגועים, או שמתכנן לעשות כאלו. כפי שפעלנו במבצע 'עלות השחר' וכפי שפעלנו היום - כך נמשיך ליזום בכל מקום ובכל זמן כדי לפגוע בדורשי רעתנו".