יומיים לאחר סיום מבצע "עלות השחר", ועדיין קיימת מחלוקת בין ישראל והג'יהאד האסלאמי לגבי כלילת שחרורו של העציר המנהלי חליל עואודה במסגרת הסכם הפסקת האש. אביו של חליל, אבו ריאד עואודה, העניק הבוקר (שלישי) ראיון בלעדי עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

דיווח פלסטיני: משלחת מצרית הגיע לישראל לעקוב אחר שחרור אסירי הג'יהאד האסלאמי

"הבן שלי נעצר ב-27 בדצמבר 2021. עד עכשיו לא דיברתי איתו לא ראיתי אותו, אני לא יודע כלום. הוא פתח בשביתת הרעב ב-3 למרץ, 158 יום, היה לו בית משפט, הוא כתב בפייסבוק, בא שב"כ, לקח אותו. אמרו לו שהוא כתב דברים והוא אמר כן. באותו רגע, השב"כ אמר לו שאין שחרור, יש שישה חודשים מעצר מנהלי. היום אני לא ראיתי אותו, אבל בשבוע שעבר אמר לי עורך הדין שהמשקל שלו אולי 35-36 קילו. הבן שלי היה במאסר 13 שנה, בשנת 2000 ישב חמש שנים וחצי, ואז מעצרים מנהליים כל הזמן", פתח אבו ריאד את דבריו. 

כשנשאל האם הוא היה רוצה להגיד משהו לג'יהאד האסלאמי, אמר: "אני אומר כל הכבוד למי שיעזור". 

כמו כן, עורכת הדין אחלן חדאד, המייצגת את עואודה, עלתה לשידור והביאה את גרסתו: "כמובן שמדובר במעצר מנהלי, כולנו יודעים שמעצר מנהלי מבוסס על ראיות סודיות, לא יכולים לחשוף זאת לא לעצור ולא לסנגור שלו. מדובר בהליך משפטי שהוא חד צדדי לטעמי, כי רק בית משפט מתערב בחומר. הוארך מעצרו, במרץ הוא פתח בשביתת רעב כי הוא אומר שאין צדק במעצר". 

"חליל מכחיש בתוקף, התביעה מציינת כי מדובר בפעיל ג'יהאד, חליל אומר שלא הייתה לו שום פעילות אלא התמקד בחיי המשפחה, יש לו אישה וארבע בנות. הייתה תקופה שהוא לא היה בכלא. זו תקופה שעברה, אי אפשר להעניש אדם פעמיים על העבר שלו. מה שהיה היה, אי אפשר שהאדם ירדוף את האדם עד אחרית ימיו. היה שם משהו בסגנון פעילות ג'יהאד", הוסיפה. 

"מצבו קריטי ביותר, הוא בנקודת זמן של סכנת חיים ממשית, מוות פתאומי יכול להפתיע את כולנו, יש חוות דעת רפואית של רופאה, שמציינת שמצבו הנוירולוגי מדאיג, וגם מצב הלב, הוא בערך רק עצמות. מחר יש לו דיון של ערעור על המעצר המנהלי. אף גורם לא פניה אליי ואני מחכה לדיון של מחר", סיימה חדאד את דבריה. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103fm