אהוד יערי, הפרשן לענייני ערבים של 'חדשות 12', התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, התייחס לסיבות לחוסר התגובה של ארגון הטרור חמאס למבצע "עלות השחר" והסביר מדוע זה קרה.

גורם ביטחוני: "חמאס לא הצטרף ללחימה - סימן מעודד בסוגיית השבויים בעזה"

"אם האויב לא יעמוד בתנאים שלנו ההסכם יבוטל ונחדש את הלחימה"

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"חמאס רוצה להפעיל תוכנית שיקום שתיתן פריצה כלכלית לרצועת עזה", אמר יערי בפתח הריאיון, "מיד לאחר הפסקת האש, הם כינסו מסיבת עיתונאים כדי לדבר על זה ולא על לחימה או על הג'יהאד, ולהתלונן על כך שרק קטאר וקצת מצרים מושיטות עזרה כספית. סדר היום של סינוואר ברור - לטפל באוכלוסייה האזרחית ובתשתיות הכלכליות המפורקות של רצועת עזה. הם עכשיו יטפלו בדרכים שלהם כדי לוודא שהג'יהאד לא לוקח יוזמות חדשות משלו, דעת הקהל בעזה היא בהחלט נגד הג'יהאד".

"חמאס החליט שהוא לוקח פרק מהכרך של נסראללה", הוסיף, "החיזבאללה לא יורים ולא יוזמים סיבוב עם ישראל כבר 16 שנה. סינוואר אומר לאנשיו, מידיעה, 'מה שמותר לנסראללה עם פי כמה יותר טילים מאשר בחמאס, מותר גם לי'. צריך לדאוג לאוכלוסייה כי חמאס נמצא בסכנה, הוא מאבד את הרחוב. הפופולריות שלו היא משהו בסביבות 25-30 אחוזים. האוכלוסייה מעוניינת בדברים אחרים. בעזה יש קנאה גדולה בפועלים שישראל מתירה להם לעבוד כאן".

לאחר מכן הסביר יערי "במערכת הביטחון הסבירו לדרג המדיני באותות ומופתים שיש תועלת בשיקום עזה. לעניות דעתי, קטאר הגבילה את הכספים שהיא מעבירה לעזה, ועל כך נדמה לי זכתה לשבחים מהמדינאים שלנו. יש גם תוכנית של בנייה מצרית שכרגיל הולכת לאט, הבעיה הגדולה היא איך מתחילים להוציא את הגז מול חוף עזה, ובעיה נוספת - איך מגייסים את האמירויות והסעודים חרף התיעוב כלפי חמאס, להיכנס לפרויקטים של תשתיות ולא של עזרה ישירה לחמאס". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103FM