קצין בכיר בצה"ל שחזר את השתלשלות האירועים במצור על המחבל אברהים אל נאבולסי, שהסתיים בחיסולו הבוקר (שלישי) בשכם, והסביר כי "אל נאבולסי תכנן לבצע פיגוע". לדבריו, "אל נאבולסי והמחבל השני הם אלה שפתחו באש ראשונים, וטיל נ"ט הקריס את הדירה עליהם".

"בדירה מצאנו את גופות המחבלים ומטעני חבלה", ציין גורם הבכיר בצה"ל, שהסביר כי "לנאבולסי אין שיוך ארגוני, וייתכן שכמו באירועים אחרים ארגונים שונים ייקחו עליו חסות".

זירת החיסול בשכם (צילום: רשתות ערביות)
זירת החיסול בשכם (צילום: רשתות ערביות)

בינתיים, בג'יהאד האסלאמי ובארגון החזית העממי מיהרו להגיב לחיסול. טארק עז אלדין, דובר הג'יהאד האיסלאמי בגדה המערבית, אמר: "התוקפנות בשכם מצריכה מהפכה עממית וצבאית מכל הפלסטינים, אז אין תירוץ לאף אחד אחרי היום. העם הפלסטיני חייב לעמוד על רגליו ולדבוק באופציית ההתנגדות לבלימת התוקפנות הזו".

סופו של "כוכב הטיקטוק": המחבל אברהים אל נאבולסי חוסל ע"י כוחות ימ"מ וצה"ל

"אני מכותר, הולך למות כשאהיד": ההקלטה של המבוקש משכם לפני חיסולו

"מה שקורה בשכם, ג'בל אל-נאר, מראה שהכיבוש לא ינטוש את עמנו ואת ההתנגדות שלנו, ויתרגל את פשעיו בצורה הנוראה ביותר. העם הפלסטיני עומד בפני מדיניות חדשה והסלמה מסוכנת של כוחות הכיבוש. עלינו לנקוט עמדה רצינית ואמיתית כדי להדוף את התוקפנות הזו", הוסיף. בארגון "החזית העממית" פרסמו הצהרה בה נאמר כי "דם הקדושים לא יהיה לשווא".

המבנה שקרס על המחבל בשכם (צילום: רשתות ערביות)
המבנה שקרס על המחבל בשכם (צילום: רשתות ערביות)

בעקבות החיסול פרצו מחאות ברחבי חברון וטול כרם, במהלכן הציתו המפגינים צמיגים. אמו של אל נאבולסי אמרה לאחר מותו: "התעללו בו, אבל יבואו 100 אברהים אחריו, הוא ניצח".