יומיים לאחר סיומו של מבצע "עלות השחר", בישראל מנסים לעשות סיכומים ולהסתכל אל עבר העתיד בהתמודדות מול עזה. צביקה יחזקאלי, פרשן חדשות 13, התארח בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, והתייחס לסיום המבצע: "באסטרטגיה הפסדנו נקודות. בואו נשים את המבצע הזה בפרופורציות, טקטית הוא מוצלח, השיג מטרות יפות בשלושה ימים ותו לא. ישראל בודדה את הג'יהאד כאילו חמאס בעל בית טוב, חמאס משתמש בג'יהאד כילד מופרע, כקבלן המשנה, הג'יהאד לא יכול לירות בלי חמאס, וישראל שיחקה את המשחק".

גורמים מדיניים חושפים: "נוצרה הזדמנות מול עזה, לא רוצים לפספס אותה"
ג'יהאד היה רק ההתחלה: כך הייתה נראית המערכה עם הצטרפות חמאס  

"חמאס רוצה יותר הקלות כי הוא היה המבוגר האחראי. יבוא יום שכשחמאס ייכנסו למבצע, זה יהיה הרבה זמן עם טילים כבדים יותר ואנחנו פה בסוג של בעיה", ציין יחזקאלי, שהוסיף: "ה-DNA של חמאס הוא ג'יהאדי, חמאס זו ישות ג'יהאדיסטית, שהמטרה שלה זה שלא נהיה פה. השאלה כמה טקטיקות הם עושים בדרך כדי להשיג את המטרה שלהם".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

הוא התייחס בהקשר זה לשיטת העבודה של האחים המוסלמים: "האחים המוסלמים אלופים בזגזוגים ופרגמטיות. שקט - מתחמשים, זה אפילו יותר רפש מבמלחמה. יש אלמנט בקופה הקטארית שנקרא קרן שיקום רצועת עזה, שישראל ביקשה לפקח על כל מלט ובטון שנכנס לעזה. אבל השאלה היא למה אנו מחזקים את חמאס".

לסיום, סיפק פרשן חדשות 13 את גרסתו לדרך בה צריך לפעול בעזה: "לא יהיה מנוס יום אחד להפיל את שלטון חמאס ולעשות שם מחדש בחירות. חמאס זה רעיון שנכשל ברצועה, העזתים לא יבחרו בחמאס, אני בטוח בזה. הם רוצים תמיד את האופציה שהם יוכלו לשבור את השולחן ולומר שהם רוצים ללכת לג'יהאד".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103FM.