כוחות צה"ל וימ"מ בפעילות משותפת עם שב"כ חיסלו היום (שלישי) את המבוקש אברהים נאבולסי, חבר ב"גדודי חללי אלאקצא" של הפת"ח. לאחר שהכוחות כיתרו את ביתו במטרה להביא למעצרו, במקום התפתחו חילופי ירי במהלכן חוסל נאבולסי יחד עם סייען שלו שנכח במקום. פעילות הכוחות במקום הסתיימה, וכלל הכוחות יצאו מהעיר ללא נפגעים.

"לוחם אמיתי": כלב הימ"מ זילי נהרג בפעילות המבצעית בשכם

"תכנן לבצע פיגועים": קצין בכיר מסביר מה הוביל לחיסול המחבל בשכם

בתיעוד נדיר ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ ניתן לראות את הפעילות תחת אש כבדה באור יום, השימוש באמצעי הירי השונים של הימ"מ, וכן תיעוד נדיר מתוך הבית שבו התנהל קרב היריות עם המחבלים.

כמו כן, במהלך הסרטון ניתן לראות את רגעיו האחרונים של זילי, הכלב שהיה שותף לעשרות פעילויות נגד טרור בתשע שנות שירות בימ"מ, ונהרג בחילופי האש עם המחבלים. 

המבנה שקרס על המחבל בשכם (צילום: רשתות ערביות)
המבנה שקרס על המחבל בשכם (צילום: רשתות ערביות)

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: "במשך שעות ארוכות, החל מערב יום שני פעלו לוחמי הימ"מ נגד המבוקש פעיל הטרור שביצע שורה ארוכה של פיגועים, הבוקר הם נכנסו באומץ לב, מקצועיות ונחישות ללב הקסבה של העיר שכם. המידע של השב"כ היה ממוקד והכוח הכין תוכנית שיצרה לחץ מסיבי על המבנה תוך ניתוח מעמיק של נתיבי המילוט של המחבלים".

"תוך חילופי אש כבדים פעלו לוחמי הימ"מ בתושיה רבה והצליחו במשימה. לצערנו איבדנו את זילי, חברו הטוב של האדם שהיה גם לוחם אמיץ. כוחות משמר הגבול, שב"כ וצה"ל ימשיכו לפעול בכל נקודה ביהודה ושומרון נגד פעילי טרור לשמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל", הוסיף.