הפסקת האש שסיימה את מבצע "עלות השחר" נכנסה לתוקפה בלילה שבין ראשון לשני. היא הובילה לרגיעה ו"התקררות" של המצב המתוח בדרום הארץ. צביקה יחזקאלי, פרשן חדשות 13 לענייני ערבים, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM על ההתפתחויות האחרונות בחזיתות השונות עימן ישראל מתמודדת. 

"לחמאס יכולות פי מאה, לחיזבאללה פי אלף": התרחיש המדאיג בעימות רב זירתי
"עמדו בצד, צחקקו ונהנו": ראש המל"ל לשעבר מסביר כיצד הושפע חמאס מהמבצע
גורמים מדיניים חושפים: "נוצרה הזדמנות מול עזה, לא רוצים לפספס אותה"

בראשית השיחה, יחזקאלי נשאל על מצבו של הג'יהאד האיסלאמי, לאחר המבצע, במהלכו סוכלה למעשה כל צמרת הארגון, והסביר: "הוא מנסה להסתיר את המכה הגדולה שחטף. למרות הכל, הנוסחה הגדולה של עזה לא השתנתה - חמאס יושב בצד, שולח את הג'יהאד האסלאמי להתכתש, חמאס מרוויח, והג'יהאד האסלאמי קושר את מה שקורה בגדה המערבית למה שקורה בעזה".

פעילות כוחות ההגנה האווירית ופיקוד העורף במבצע עלות השחר (צילום: דובר צה"ל)

לדבריו, הג'יהאד האסלאמי פורס את חסותו כארגון הטרור החשוב ביהודה ושומרון. "בצפון השומרון מתהווה מדינת ג'יהאד אסלאמי", הוסיף, "הג'יהאד האיסלאמי עושה בגדה מה שהחמאס לא הצליח".

ומה נסראללה אומר לעצמו בתוך כל הדבר הזה?
"נסראללה מורתע, אך מדגדג לו באצבעות לבחון אותנו שוב. מדוע? כי איראן עומדת מאחוריו. כשנסראללה יקבל פקודה להיכנס לקרב זו תהיה פקודה שמגיעה מאיראן - על אפו ועל חמתו. אין מה לעשות, נסראללה לא עושה שיקולים לבנונים. תראה את מה שהוא אמר השבוע על עניין הגז. הוא מעדיף לאיים במקום להיכנס לקרב, והוא יודע שכשהוא יכנס לקרב יהיה לזה מחיר. נסראללה מודע לזה שבמלחמה הבאה ישראל תפיל אותו, אבל עדיין מתגרה בישראל כי הוא מעריך שאנחנו נהיה המבוגר האחראי. 

ומה בדבר חמאס?
"חמאס גוזר קופון ישראל בגלל שלא השתתף בקרב. אגב, זה די דומה למה שקראה במבצע חגורה שחורה, שהג'יהאד האסלאמי נלחם בישראל וחמאס ישב בצד. בוא נראה איך ישראל תנצל את זה עכשיו. מה שכן, זוהי שעת כושר מצד ישראל לדבר על השבויים והנעדרים, וגם לדבר מול חמאס ולהכאיב לו אם לא יעשה את מה שצריך. בסופו של דבר, יש לנו את הג'יהאד האסלאמי והם הילד הפחות מחונך בשכונה כרגע".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM