משלחת ביטחונית מצרית רמת דרג צפויה לבקר בישראל ובעזה בימים הקרובים על מנת לדון בייצוב הפסקת האש שלאחר מבצע "עלות השחר" ובעניינם של האסירים חליל עואודה וראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון, בסאם א-סעדי, כך דווח היום (שבת) בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" מפי מקורות פלסטינים המעורים בפרטים. 

"אם האויב לא יעמוד בתנאים שלנו ההסכם יבוטל ונחדש את הלחימה"

לאחר שהחלה הפסקת האש: ביידן חשף את המדינות שסייעו בהשגת ההסכם

המקורות טענו  כי ישנה אפשרות שראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, יגיע בעצמו, אך העניין אינו סגור. כמו כן, ציינו כי  "המצרים מעוניינים מאוד לפעול בעניין עואודה ואל-סעדי ולסיים את סאגה על מנת שהלחימה לא תתחדש שוב, לאור המשך האיומים של הג'יהאד האסלאמי והרצון שלו לקיים את ההסכמות שהושגו בשיחות הפסקת האש".

ראש המודיעין הכללי של מצרים, עבאס כאמל (צילום: KHALED DESOUKI/AFP via Getty Images)
ראש המודיעין הכללי של מצרים, עבאס כאמל (צילום: KHALED DESOUKI/AFP via Getty Images)

מוקדם יותר השבוע, דיווח העיתון הפלסטיני "אל - קודס" כי משלחת ביטחונית מצרית צפויה להגיע לישראל כדי לעקוב אחר שיחרורם של עוואדה וא-סעדי. על פי הדיווח, המשלחת המצרית תעקוב אחר שחרורו של האסיר ח'ליל עוואדה, אשר שובת רעב כבר 148 מים, במחאה על מעצרו המנהלי. המצרים יעקבו אחר טיפולו בבית חולים אזרחי, לקראת הכרזתו על סיום שביתת הרעב. כמו כן, לפי גורמים מצרים, המשלחת תפעיל לחץ על מנת לשחרר את האסיר לביתו. בנוסף, האתר הפלסטיני דיווח כי המשלחת תעקוב אחר יישום תנאי הסכם הפסקת אש.

דאוד שהאב, חבר הנהגת ארגון הג'יהאד האסלאמי, אישר לאל-ערבי אל-ג'דיד כי תנועתו נמצאת ב"תקשורת רציפה עם המצרים" בנוגע למצבו של עואודה. "אנו עוקבים עם המצרים אחר מצבו של עואודה לאור העברתו לבית החולים, והחשש למצבו הבריאותי. במידה וימות, זה שווה ערך לכך ישראל הוציאה אותו להורג ואז היא תישא באחריות לכך ", אמר וציין כי רעייתו עואודה ביקרה אותו היום בבית החולים. 

כזכור, לאחר הפסקת האש אמר מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד אל-נחלה כי "אם האויב לא יעמוד בתנאים שלנו ההסכם יבוטל ונחדש את הלחימה". כמו כן, נציג תנועת הג'יהאד האיסלאמי בלבנון, איהסאן עטאיה מסר לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית כי: "לא תהיה הפסקת אש אם הכיבוש לא יקבל את התנאים של תנועת הג'יהאד האסלאמי."

על פי חלק שפורסם מטיוטת ההצעה במצרים, נכתב כי "במסגרת רצונה של מצרים לסיים את המתיחות הנוכחית ברצועת עזה, מצרים הגבירה את המגעים עם כל הצדדים כדי להכיל את ההסלמה הנוכחית, ולאור המגעים, מצרים קוראת להפסקת אש מקיפה והדדית, החל מה-7/8. מצרים עושה מאמצים ומחויבת לפעול למען שחרורם של האסירים אל-עוואדה ופועלת לשחרורו של של א-סעדי בהקדם האפשרי".