רגעי אימה מחוץ לכותל המערבי: שבעה בני אדם נפצעו הלילה (בין שבת לראשון) בפיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים, סמוך למתחם הכותל המערבי. ככל הנראה, המחבל פתח באש לעבר אוטובוס ונמלט מהזירה.

דניאל קנייבסקי, נהג האוטובוס, שיחזר את רגעי הפיגוע ב"כאן 11": "עצרתי את האוטובוס בתחנה. האוטובוס היה מלא, הורידו את הרמפה, האוטובוס היה פשוט מפוצץ.הורידו את הרמפה בשביל אדם בכיסא גלגלים ואז התחילו היריות".

"שניים נפצעו בפנים ושניים בחוץ. אני ניסיתי לברוח עם האוטובוס אבל בגלל הרמפה לא יכולתי לסגור את הדלת ולכן לא יכולתי לנסוע. מישהו הרים את הרמפה ויצאתי לדרך, אולי 50 מטר", סיכם.

חברת הכנסת אורית סטרוק הגיבה לפיגוע ומסרה: "‏פיגוע הירי במעלה השלום: ירושלים רוויה בנשק בלתי חוקי. כל מי שגר או מבקר בה שומע זאת בלילות. את הנשק הזה צריך היה לאסוף הרבה לפני שהוא יורה על מתפללים בדרכם הביתה מהכותל. עכשיו, כשכוחות הבטחון פושטים על שכונת סילוואן הסמוכה - שלא יצאו ממנה לפני שמנקים לפחות אותה מכל כלי הנשק".

חובשי מד"א שהגיעו למקום נחמיה כץ, ודוד טרכטנברג, סיפרו: "הגענו מהר מאוד למקום, ברחוב מעלה השלום ראינו אוטובוס עם נוסעים עומד באמצע הכביש, אנשים סימנו לנו להגיע לשני גברים כבני 30 שהיו באוטובוס וסבלו מפצעי ירי, הם היו בהכרה מלאה והתהלכו, כשהם עם פצעי ירי בפלג גופם העליון, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים והעלנו אותם לאמבולסים של מד"א שהגיעו למקום, משם הם פונו לבית חולים כשמצבם קל עד בינוני, משם המשכנו לכניסה לחניון קבר דוד וראינו ארבעה גברים אחד מהם כבן 50 ושלושה כבני 30 שוכבים בהכרה מלאה וסובלים מפצעי ירי בפלג גופם העליון, כעבור זמן קצר הטרקטורון של מד"א הביא אלינו פצועה נוספת אשה כבת 30 בהכרה, עם פצעי ירי, הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם בדחיפות לבתי החולים כשמצבם של שניים קשה, חמישה במצב קל עד בינוני".

חובשת בכירה במד"א שירה חובב: "שני פצועים היו באוטובוס ויתר הפצועים ברחבת החנייה. הם סבלו מפציעות בפלג הגוף העליון והוענק להם טיפול מציל חיים בזירה וכלל הפצועים פונו לבית החולים. בסך הכל, שבעה פצועים פונו מהזירה כשביניהם אישה בשנות ה-30 לחייה וגבר בשנות ה-60 לחייו והיתר גברים צעירים".

חובשת בכירה במד"א שירה חובב, קרדיט: דוברות מד"א