פיגוע הירי בירושלים: דובר חמאס פאוזי ברהום, הגיב לפיגוע הירי שהתרחש הלילה (בין שבת לראשון) בירושלים בו נפצעו שבעה אנשים, מתוכם שניים באורח קשה. "המבצע בירושלים הוא תגובה טבעית ליהירותם של חיילי הכיבוש והמתנחלים ופשעיהם היומיומיים נגד עמנו, ארצנו והאתרים הקדושים לאסלאמיים והנוצרים שלנו, ולפלישותיהם המתמשכות לתוך מסגד אל-אקצא המבורך", הוא ציין בהודעתו.

"הורידו את הרמפה ואז התחילו היריות": נהג האוטובוס משחזר את רגעי הפיגוע בירושלים

עוד הוא הוסיף כי "מהלך זה מהווה התנגדות בירושלים הכבושה, עמנו הפלסטיני מודע לכך שההנגדות היא הדרך היחידה להגן על הארץ והמקומות הקדושים. צעדי הדיכוי של הכובש לא ישברו את רצונם, אלא יהוו מניע להסלמה ולהתנגדות". בנוסף, בשועפאט חגגו הלילה את הפיגוע בירושלים באמצעות זיקוקים. 

בפיגוע הירי הלילה, נפצעו כאמור שבעה אנשים, מתוכם שניים במצב קשה. ממד"א נמסר כי האירוע התרחש בשתי זירות שונות: זירה אחת ברחוב מעלה השלום, שם בוצע הירי לעבר האוטובוס. הזירה השנייה הייתה  בסמוך, ברחוב מעלה שזך בכניסה לחניון קבר דוד המלך, בפינת ציר מעלה השלום.

המשטרה הודיעה כי פתחה בסריקות אחר החשוד במעשה שנמלט מהמקום. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי שלושה עצורים, כולם בני משפחתו של המחבל שנמלט, נעצרו במהלך פעילות המשטרה הלילה.