מצטרפת לאולטימטום של חיזבאללה? התנועה השיעית "אמל", הפועל בלנון, פרסמה היום (שני) סרטון ובו ניתן לראות את לוחמיה משגרים טילים לעבר שטח מדינת ישראל. במהלך הסרטון ניתן לראות נקודות ציון של ישובים ישראלים וברקע קולות אזעקה. זוהי הפעם הראשונה מזה זמן רב שהתנועה שולחת איומים לעבר ישראל, וזאת כנראה, כדי להראות לעם הלבנוני כי לא רק חיזבאללה עוסק במלחמה נגד ישראל.

בתוך כך, הסרטון שפרסמה התנועה, מגיע על רקע הסכסוך הימי עם לבנון. בעיתון אל-אח'באר דווח כי חיזבאללה העביר מסר מאיים ש"פרק הזמן שניתן להכריע בעניין סימון הגבול הימי, לא יוארך מעבר לאמצע חודש ספטמבר", וכי "כל סימן של דחיינות או הפעלת תמרונים פוליטיים או אפילו פעילויות צבאיות, ידחפו את ההתנגדות לצמצם את מגבלת הזמן". 

עוד נכתב במאמר המערכת של העיתון המזוהה עם חיזבאללה כי "ההתנגדות מסרבת לקשר את התיק לבחירות בישראל, ואינה מעוניינת בשום דיון על המציאות הפוליטית בישראל והשלכות הנושא על הבחירות ופרטים נוספים המעסיקים פוליטיקאים ישראלים".

כמו כן, נכתב כי "משוואת ההתנגדות עדיין קבועה, לפיה ישראל לא יכולה להתחיל להפיק גז מכל פלטפורמה בים הפלסטיני הכבוש, ולא רק מפלטפורמת כריש, אלא אם כן האיסור על חברות לעבוד בחיפושים והפקה בים הלבנוני. מודיעים לאחר מכן. פתרון זכויות לבנון בשדות ובקווים, לפי מה שקיבל הוכשטיין משלושת הנשיאים בביקורו האחרון בביירות".