מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס ומפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, סיימו הבוקר (שלישי) תחקור ראשוני בנקודת האירוע בה נהרג אמש לוחם צה״ל, סמ"ר נתן פיטוסי, מירי כוחותינו, לאחר שלאורך כל הלילה בוצע תחקור בזירה.

"טעות אנוש": סמ"ר נתן פיטוסי נהרג מירי כוחותינו בפעילות מבצעית בטול כרם

בעדות הראשונה שנתן, החייל שירה אמר למפקדיו כי חברו פיטוסי הלך להתפלל, ולאחר סדר גודל של כרבע שעה לטענתו, שמע רעש וזיהה דמות חשודה. על פי העדות הראשונה, מלבד שני הכדורים שירה ביצע גם ירי באוויר לפני הירי הקטלני. האירוע התרחש בעמדה שמשימתה לאבטח את קו התפר ולמנוע חדירות. האירוע התרחש לקראת סוף המשמרת שאורכה שמונה שעות.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, אמר: "במהלך פעילות מבצעית הלילה בקו התפר, נהרג לוחם צה״ל בשוגג מירי כוחותינו. מדובר באירוע קשה ומצער מאוד שלא היה אמור להתרחש. אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחה השכולה, ומחזק את כל החיילים והמפקדים המעורבים באירוע. עם קרות האירוע התחלנו לתחקר אותו ואנו נמשיך להעמיק ולהפיק את כל הלקחים הנדרשים מאירוע קשה זה".

כאמור, בצה"ל מתחקרים את האירוע החמור. מפרטים ראשונים עולה כי במהלך האירוע ככל הנראה עזב החייל את עמדת השמירה שבה שהה לזמן קצר, וכששב אליה זוהה בשוגג כמחבל על ידי חברו, שביצע לעברו ירי.

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, עלה לשידור ב-103FM ופירט את השתלשלות העניינים באירוע הטרגי: "אחרי 22:30 צוות לוחמים במשימה מבצעית בקו התפר מבצעים משימה מבצעית. אחד הלוחמים עוזב את העמדה המשותפת לצוות הלוחמים וחוזר לאחר כמה דקות. בוצע נוהל מעצר חשוד כתוצאה מטעות בזיהוי, ולצערי החייל היורה פוגע בו. תקרית חריגה, טרגית ומצערת ביותר. יש לנו אולי אלפי לוחמים שנמצאים במבצע שובר גלים בדרום הר חברון ולאורך כל הגדר. הם מונעים מפעילי טרור ושוהים בלתי חוקיים להיכנס ולפגע בעורף ישראל".