מבצע "עלות השחר": בסבב האחרון בעזה צה"ל נלחם אמנם נגד ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, אך גם מחבלים בשורות החמאס נהרגו במהלך שלושת הימים הקצרים של המבצע. לג'רוזלם פוסט נודע היום (שלישי) כי הג'יהאד האסלאמי אחראי על מותם של המחבלים, וכי אף פעיל חמאס לא נהרג על ידי אש ישראלית.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בתוך כך, הג'רוזלם פוסט מדווח כי לפחות אחד המחבלים נהרג מניסיון כושל של שיגור רקטה לעבר ישראל, וכי לפי הצבא, לא ידוע מה גרם למותו של המחבל השני. המשמעות היא, שהג'יהאד האסלאמי אחראי למותם של יותר פעילי חמאס, מאשר צה"ל. שני המחבלים שנהרגו, היו שייכים לגדודי עז א-דין אל-קאסם, הזרוע הצבאית של החמאס. אחד המחבלים שנהרג, מוחמד עבדול מג'יד, מת "בנסיבות מסתוריות" בג'בליה, בסביבות השעה 16:30, ביום האחרון ללחימה.עם זאת, ארגון הטרור יצא בהודעה לתקשורת והודיע כי "מג'יד מת במהלך התוקפנות הציונית המתמשכת ברצועת עזה".

כמו כן, הג'רוזלם פוסט העיד כי התבסס בדיווח על מידע צה"לי על מידע שפורסם בתקשורת הפלסטינית, וכי פעיל חמאס השני שנהרג, יחד עם בניו, הוא יאסר נמר אל-נבאהין, שנהרג גם הוא משיגור כושל של רקטה. בתדרוך שהעביר דובר צה"ל, תת אלוף רן כוכב, אמר כי 26 אזרחים נהרגו במהלך המבצע, כאשר 11 נהרגו כתוצאה מהתקפות של צה"ל ו-15 אזרחים פלסטינים נהרגו כתוצאה משיגורים כושלים של הג'יהאד האסלאמי.