לוחם חטיבת כפיר, סמ"ר נתן פיטוסי בן ה-20 מנתניה, הובא הערב (שלישי) למנוחות לאחר שנהרג מירי חברו במהלך פעילות מבצעית בסמוך לעיר טול-כרם במרחב התפר בחטיבה המרחבית מנשה. פיטוסי נפצע ופונה לבית החולים, אולם לאחר מכן בשל חומרת פצעיו נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. פיטוסי ז"ל הועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

"טעות אנוש": סמ"ר נתן פיטוסי נהרג מירי כוחותינו בפעילות מבצעית בטול כרם
זיהה דמות חשודה וירה באוויר: החייל שירה למוות בשגגה בחברו מסר עדות

מפקד גדוד נחשון סא"ל רם כהן, אמר בטקס ההלוויה: "אנו עומדים המומים וכואבים את נפלתו של סמל נתן פיטוסי ז"ל. נתן, כולנו המומים וכואבים את לכתך בטרם עת. עלית עם משפחתך לארץ וקשרת את גורלך עם מדינת ישראל מתוך אמונה ואהבתך הגדולה למדינה. בחרת להתגייס לשירות משמעותי כלוחם בחטיבת כפיר, עברת הכשרה לא פשוטה והגעת לגדוד נחשון.

נתן פיטוסי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
נתן פיטוסי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

"דמותך הייתה כה משמעותית עבור הלוחמים והמפקדים. לוחם חדור מוטיבציה, רצון וגאווה שלקח חלק משמעותי בהגנה על ישראל ואזרחיה. אדם עם לב זהב, ערכי, מסור ומלא אמונה אשר חיזקה וליוותה אותו לכל הדרך. נתן, ליבי נמחץ לדבר עליך בלשון עבר. היית חבר טוב ואהוב על כל לוחמי הפלוגה והמחלקה. הראשון להתנדב למשימה ולקחת חלק משמעותי בהישגים המבצעיים של הגדוד.

"אין מילים בפי שיוכלו לתאר את הכאב או לתת נחמה לבני המשפחה. נמשיך לצעוד לצידכם לעד. בכעל כורחם הפכתם לחלק ממשפחת גדוד נחשון וחטיבת כפיר. נתן, השארת חותם בקרב הלוחמים והמקפדים. אני מצדיע לך בפעם האחרונה על שירותך. יהי זכרו ברוך לעד".

הלווית נתן פיטוסי ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)
הלווית נתן פיטוסי ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)

אחותו אותל פיטוסי: "עלינו לישראל לפני שמונה שנים בזכות נתן. אנחנו נספר את הסיפור, שתדעו שמבחינתי אחי היה אחד מהצדיקים הנסתרים מל"ו הצדיקים הנסתרים. צדיקים שבזכותם העולם הזה יכול לעמוד. אם הם לא קיימים, זה עובר הלאה. יש שישה שהם בארץ ו-30 בעולם, אני ידעתי שהנשמה של אחי, שהיה רק תפילות ורוחניות, השם רצה אותו.

"הייתה לי הזכות להתחזק במשך שנתיים, תודה לשם שנותן לי אמונה וכוח וניסיון. אני ואחיותיי כאן הרגשנו את הצדיקות שלו והתחזקתי, אנחנו משפחה מאמינה, וכל יום אני קראתי תפילת תודה לבורא עולם. מלך מלכי המלכים, הקב"ה, אדון עולם. ריבונו של עולם. תודה שאני עומדת כאן ומודה לך".

"דיברתי עם אחי, היו לנו מלא שיחות נפש באמצע הלילה כשכולם ישנים או בברים. העולם הזה זה שקר, אנחנו פה במסדרון, על ספסל ומחכים להיכנס. נתן עכשיו במקום הכי גבוה - בגן עדן. אתם לא תגיעו לשם בחיים, אני מצטערת. זה כבוד שיש רק לאחי. אתם צריכים להיות ברגע הזה עם נתן, תדליקו נר, תשמרו צניעות נשים, תעשו משהו פשוט, תפילה. בבקשה, לכבוד נתן. אחי הלך כגיבור בזמן תפילה".

הלוויתו של נתן פיטוסי ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)
הלוויתו של נתן פיטוסי ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)

אחות נוספת של נתן פיטוסי ז"ל, סלומה, אמרה כי "הוא תמיד נתן את ההערכה לחברים שלו, לחיילים איתו בצבא. הם בוכים כי הם יודעים. נתן, כולנו עכשיו פה עומדים בשבילו ביחד. ונתן ייתן. כמו שאחותי אמרה, אם תקחו לעצמכם משהו, וככה אנחנו יודעים שזה מה שנתן רצה, הוא רצה שכולם יתפללו, זה הדבר הכי חשוב. תנהגו באהבת חינם, תאהבו אחד את השני, תגידו תודה לבורא עולם. נפל גיבור ותמיד יהיה גיבור ואנחנו למדנו ממנו כל כך הרבה והיינו חזקים. הוא היה חזק".

הלוויתו של נתן פיטוסי ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)
הלוויתו של נתן פיטוסי ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)

בעדות הראשונה שנתן החייל שירה בפיטוסי, אמר למפקדיו כי חברו הלך להתפלל, ולאחר סדר גודל של כרבע שעה לטענתו, שמע רעש וזיהה דמות חשודה. על פי העדות הראשונה, מלבד שני הכדורים שירה ביצע גם ירי באוויר לפני הירי הקטלני. האירוע התרחש בעמדה שמשימתה לאבטח את קו התפר ולמנוע חדירות. האירוע התרחש לקראת סוף המשמרת שאורכה שמונה שעות.

כאמור, בצה"ל מתחקרים את האירוע החמור. מפרטים ראשונים עולה כי במהלך האירוע ככל הנראה עזב החייל את עמדת השמירה שבה שהה לזמן קצר, וכששב אליה זוהה בשוגג כמחבל על ידי חברו, שביצע לעברו ירי.

הלוויתו של נתן פיטוסי ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)
הלוויתו של נתן פיטוסי ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)