סבב הלחימה בין ישראל לארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי התסיים אמנם, אך הפלסטינים עדיין מפנים ביקורת ואצבע מאשימה כלפי החמאס, בכך שאינו הצטרף ללחימה במבצע "עלות השחר" נגד ישראל. בתוך כך, כלי תקשורת הפלסטינים דיווחו היום (רביעי) כי בחמאס העבירו תגובה לגבי הביקורת, וכמו כן התייחסו לדיווחים כי ישנו קרע בין שני הארגונים בתוך רצועת עזה.

דובר חמאס, חאזם קאסם, מסר כי "אין קרע ביחסים עם תנועת הג'יהאד האסלאמי, על רקע הקרב האחרון נגד הכיבוש הישראלי, קיימים מגעים קבועים בדרגים הגבוהים בין הנהגת שתי התנועות. קיימים יחסים וחמאס פועל תמיד לחיזוק שיתוף הפעולה בין כל הפלגים, במיוחד עם הג'יהאד האסלאמי". קאסם הוסיף כי "חמאס גאה בהיותו התומך העיקרי בפעולות ההתנגדות ברצועת עזה, והוא ימשיך בתפקידו ובחובתו לספק את המסגרת הלאומית לפועלת ההתנגדות ברצועה.

חמאס (צילום: עאבד רחים קטיב, פלאש 90)
חמאס (צילום: עאבד רחים קטיב, פלאש 90)

במקביל, חבר הלשכה המדינית, מוסא אבו מרזוק, אמר כי ההחלטה להשתתף או לא להשתתף במבצע, היא "החלטה צבאית של ההתנגדות הפלסטינית. ההחלטה של ​​מלחמה ושלום אינה בחישובים של הציבור, ויש לו עוד חשבונות הקשורים להכנות שחייבת ההתנגדות".

אמש, חשף הג'רוזלם פוסט כי הג'יהאד האסלאמי אחראי על מותם של פעילי חמאס במבצע האחרון וכי אף פעיל חמאס לא נהרג על ידי אש ישראלית. הג'רוזלם פוסט מסר כי לפחות אחד המחבלים נהרג מניסיון כושל של שיגור רקטה לעבר ישראל, וכי לפי הצבא, לא ידוע מה גרם למותו של המחבל השני. המשמעות היא, שהג'יהאד האסלאמי אחראי למותם של יותר פעילי חמאס, מאשר צה"ל.

כמו כן, שני המחבלים שנהרגו, היו שייכים לגדודי עז א-דין אל-קאסם, הזרוע הצבאית של החמאס. אחד המחבלים שנהרג, מוחמד עבדול מג'יד, מת "בנסיבות מסתוריות" בג'בליה, בסביבות השעה 16:30, ביום האחרון ללחימה.עם זאת, ארגון הטרור יצא בהודעה לתקשורת והודיע כי "מג'יד מת במהלך התוקפנות הציונית המתמשכת ברצועת עזה".