הסנגוריה הצבאית שמייצגת את סמל א', החשוד בירי בחברו סמ"ר יונתן פיטוסי ליד קו התפר ביהודה ושומרון, פנתה היום (רביעי) אל המשטרה הצבאית בבקשה להפסיק את חקירתו ולאפשר לו לשוחח עם סנגוריו בטלפון בהקדם האפשרי.

"טעות אנוש": סמ"ר נתן פיטוסי נהרג מירי כוחותינו בפעילות מבצעית בטול כרם
זיהה דמות חשודה וירה באוויר: החייל שירה למוות בשגגה בחברו מסר עדות
"הגעת למקום הכי גבוה בגן עדן": נתן פיטוסי ז"ל שנהרג מירי חברו הובא למנוחות

במכתבם, הסנגורים מתחו ביקורת חריפה על התנהלות גורמי החקירה, תוך הדגשה של מצבו הנפשי של החייל בעקבות אירוע הירי שהסתיים במות חברו. בנוסף, ציינה הסנגוריה הצבאית כי מהחייל נמנעה מנוחה סבירה ושינה לאורך שעות החקירה הארוכות, למרות שהוא נמצא במצוקה נפשית גדולה מאוד.

הסנגורים אף ציינו כי ייתכן שהסיבה לכך נובעת מהרצון להביא את הלוחם לשנות את גרסתו, לפיה פעל על פי הוראות הפתיחה באש. הם הגדירו את החקירה כלא הוגנת ופסולה ואת ההתנהלות שערורייתית, והתעקשו כי יש לאפשר לו לשוחח עם סנגוריו.

נתן פיטוסי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
נתן פיטוסי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

במכתבם טענו עוד הסנגורים כי הודלפו לתקשורת פרטים אסורים המטילים דופי בחייל ובגרסתו, מה שמעורר את הרושם שהצבא מבקש להטיל את האחריות על סמל א' בלבד, לטענתם. 

כזכור, בעדות הראשונה שנתן, החייל שירה אמר למפקדיו כי חברו פיטוסי הלך להתפלל, ולאחר סדר גודל של כרבע שעה לטענתו, שמע רעש וזיהה דמות חשודה. על פי העדות הראשונה, מלבד שני הכדורים שירה ביצע גם ירי באוויר לפני הירי הקטלני. האירוע התרחש בעמדה שמשימתה לאבטח את קו התפר ולמנוע חדירות לקראת סוף המשמרת שאורכה שמונה שעות.