ישראל סגרה היום (חמישי) שבעה ארגונים פלסטינים ברמאללה שהואשמו בקשרים לארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין". גורמים פלסטינים מסרו כי כוחות הביטחון פשטו על משרדי הארגונים בגדה המערבית, החרימו מחשבים וציוד, הוציאו צווי סגירה וסגרו את המשרדים. בעקבות הפשיטה פנתה מחלקת המדינה האמריקאית לממשלה ולגורמים בכירים בישראל כדי לקבל הבהרות על ההחלטה להוציא את הארגונים אל מחוץ לחוק.

שר החוץ הפלסטיני: "מתכוונים להכניס ארגונים ישראליים לרשימת ארגוני הטרור"
בכיר לשעבר בשב"כ: "ששת הארגונים הפלסטינים - צינור החמצן של ארגוני הטרור"

דובר מחלקת המדינה האמריקאית, נד פרייס, אמר כי ישראל הודיעה שהיא תספק מידע נוסף לארצות הברית בנוגע להכרה הקבועה בשלושה ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור והוצאתם אל מחוץ לחוק. "וושינגטון יצרה קשר עם גורמים ישראלים, כולל בדרגים גבוהים, לקבלת מידע נוסף", אמר פרייס בתדרוך לעיתונאים וציין כי ארה"ב מודאגת מסגירתם של משרדי הארגונים על-ידי צה"ל. "נסקור את מה שמסופק לנו ונגיע למסקנה שלנו", הוסיף.

חיילי צה''ל ברמאללה (צילום: פלאש 90)
חיילי צה''ל ברמאללה (צילום: פלאש 90)

הצעד, שגרר ביקורת מהאו"ם, אושר אתמול עבור שלושה מן הארגונים. "הרשויות הישראליות לא הציגו בפני האו"ם ראיות מהימנות כלשהן שיצדיקו את הצעדים הללו", אמר משרד זכויות האדם של האו"ם בהצהרה שפרסם. "ככאלה, סגירות המשרדים נראות שרירותיות לחלוטין".

כזכור, שר הביטחון בני גנץ הוציא את הארגונים מחוץ לחוק בשנה שעברה, בהחלטה שעוררה ביקורת בארצות הברית ובאירופה. "הארגונים פועלים במסווה של ביצוע פעילות הומניטרית לקידום מטרות ארגון הטרור 'החזית העממית', והם גם מסייעים בגיוס כספים לארגון הטרור במגוון שיטות הכוללות זיוף והונאה", אמר גנץ.

בני גנץ (צילום: ראובן קסטרו)
בני גנץ (צילום: ראובן קסטרו)

גורמים פלסטינים גינו את המהלך, ש"אינו חוקי" לדברי ראש ממשלת הרשות הפלסטינית מוחמד אשתייה. "אלה מוסדות משפטיים שפועלים לפי החוק", אמר אשתייה לכתבים במהלך ביקור במשרד אל-חק ברמאללה.

מוקדם יותר התעמתו פלסטינים עם כוחות צה"ל שהגיעו לשמור על מתפללים יהודים שביקרו בקבר יוסף שבשכם. חובשים פלסטינים מסרו כי פלסטיני בן 18, שלטענת צה"ל ירה לעבר חיילים, נהרג, ולפחות 30 בני אדם נפצעו במהלך העימותים.