גורם מדיני בכיר אמר אתמול כי ראש הממשלה, יאיר לפיד, העביר מסר לבית הלבן ולפיו ישראל לא מחויבת ותעשה את מה שנדרש כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני וגם למנוע שימוש בשלוחות הטרור שלה באזור.

טהרן: "אם ארה"ב תתגמש, נגיע להסכם גרעין בימים הקרובים"

ארה"ב מאיימת, איראן מתלבטת: האם הסכם הגרעין בדרך לקריסה?

ראש המוסד לשעבר, אלוף (מיל') דני יתום, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס להתקדמות אל עבר הסכם הגרעין: "אני יכול רק לנחש או להעריך שכאשר תזדמן לישראל ההזדמנות לפגוע ביכולות הגרעיניות או הטרום גרעיניות של איראן היא לא תהסס לפעול. עדיין לא נשארנו לבד מכיוון שיש הצהרות פומביות חד משמעיות של מנהיגים רבים בעולם שלא יאפשרו לאיראנים להטיל פצצה".

"אנחנו נצטרך להמשיך לפעול דיפלומטית וחשאית בכדי שהמעצמות תשתכנענה. ישראל צריכה לעשות כל שביכולתה בכדי למנוע מאיראן להשיג פצצה גרעינית. גם אם המשמעות של העניין זו סדרה ארוכה של פעולות כולל כאלה שיוחסו לישראל על ידי גורמים זרים", הוסיף. 

בהמשך, התייחס לדבר מינוי שתי נשים לתפקידים בכירים במוסד ואמר: "מדובר בשני תפקידים מאוד בכירים. צריך לזכור שזה שנים שהמוסד הוא הארגון הביטחוני המוביל שדואג לשלב נשים בתפקידים בכירים ומבצעיים הבנייה של כוח האדם במוסד והתקדמות הלוחמות והלוחמים מקנה גם לנשים וגם לגברים את היכולת להתמודד על תפקידים בכירים כי מדובר באנשים שבאו מהשטח".

"ראש מנהל מודיעין, לפי פרסום לשכת רה"מ, זו המערכת שאחראית לכל נושא המודיעין במוסד - מהרמה האסטרטגית ועד לרמה הטקטית. זה תפקיד מאתגר, אבל כבר הייתה סגנית ראש המוסד, ראשת אגפים, והפורם של המוסד מונה גם נשים. המינוי אינו קשור למגדר, אלא ליכולת ולניסיון שנצבר. אם המוסד מכשיר לוחמות מהדרג הזוטר ועד לדרג הבכיר", הוסיף.

עוד אמר יתום כי "אין הבדל בין הסכנה שנוטל גבר לסכנה שנוטלת אישה בזמן יציאה למבצעים. בסך הכל מדובר בחבורה מאוד איכותית ומיוחדת יוצאת למבצע, ואף אחד לא סופר כמה גברים וכמה נשים יש בכל מבצע. הדאגה שלי להחזיר אותם הביתה בשלום ליוותה אותי בלי לחשוב האם נשקפת סכנה גדולה יותר לגבר או לאישה. הדאגה שלי הייתה להוציא אותם למבצע  מוכנים, ולהחזיר אותם הביתה בשלום".

" זה קורה ברוב המכריע של המקרים במוסד. אני דואג לאותה הקבוצה שנמצאת מעבר לקוי האויב, אבל זה לא שינה כמה נשים היו בקבוצה. אני מאוד גאה בלוחמות ולוחמי המוסד. הם עושים עבודה מצוינת וככה זה צריך", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM