יריביו הפוליטיים של נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) בחמאס ובג'יהאד האסלאמי יצאו להגנתו בעקבות הסערה שחולל בגרמניה, כאשר האשים את ישראל בביצוע "50 שואות" נגד הפלסטינים. בשני הארגונים אמרו כי הצהרותיו של עבאס מייצגות את "הנרטיב ההיסטורי" של הפלסטינים.

אבו מאזן סירב להתנצל על טבח הספורטאים ותקף: "ישראל ביצעה בנו 50 שואות"
אחרי סערת השואה: משטרת גרמניה הודיעה על פתיחת חקירה נגד אבו מאזן
לאחר הסערה אבו מאזן מבהיר: "לא הייתה כוונה להכחיש את ייחוד השואה"

גם החזית העממית של אש"ף לשחרור פלסטין (PFLP) והחזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין (DFLP), שמתנגדות למדיניותו של עבאס, הגנו עליו בסוף השבוע.

הפגנת הסולידריות הנדירה עם עבאס מצד ארבעת הארגונים הגיעה לאחר שהרשות הפלסטינית ופלסטינים רבים גינו בחריפות את "קמפיין ההסתה" נגדו בתגובה להצהרתו בגרמניה בשבוע שעבר. הארגונים אף גינו את המשטרה הגרמנית על פתיחת חקירה ראשונית נגד עבאס.

הנהגת הרשות, בינתיים, מבקשת לנצל את הביקורת הנרחבת כדי לגייס תמיכה בעבאס. סקר דעת קהל שנערך לאחרונה מצא שיותר מ-70% מהפלסטינים רוצים שאבו מאזן יפרוש מתפקידו. עבאס גם התמודד עם ביקורת מצד פלסטינים רבים על כך שלא הצליח לקיים בחירות כלליות ולאמץ רפורמות גדולות ברשות.

אתמול ארגנו ברשות הפלסטינית קבלת פנים של גיבור לעבאס עם שובו לרמאללה. מספר פלסטינים שיבחו אותו על כך ש"אמר את האמת על פשעי ישראל" במהלך ביקורו בגרמניה.

בכיר בג'יהאד האיסלאמי, חאלד אל-בטש, גינה את המשטרה הגרמנית על פתיחת חקירה ראשונית על דבריו של עבאס, אותה תיאר כ"חלק מהנרטיב הלאומי הפלסטיני".

פעילי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה (צילום: רויטרס)
פעילי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה (צילום: רויטרס)

"עמדת המשטרה הגרמנית מייצגת את אחד ההיבטים של מוסר כפול, צביעות והטיה לטובת הכיבוש", אמר אל-בטש. המהלך, הוסיף, מהווה גם "הכחשה של סבלו של העם הפלסטיני, שמשלם את המחיר של תוצאות מלחמת העולם השנייה בהיעדר צדק בינלאומי".

חוסאם בדראן, בכיר בחמאס, התייחס לחקירת המשטרה הגרמנית נגד עבאס, ואמר כי הקהילה הבינלאומית הוכיחה שוב את הטייתה לטובת ישראל ואת "שלילת הזכויות ההיסטוריות של העם הפלסטיני וסבלו". הוא הוסיף: "לא משנה איך הכוחות האלה ינסו לעוות את האמת ולהתעלם ממה שקרה לעם הפלסטיני על ידי יישום סטנדרטים כפולים, הם לא יצליחו למחוק את הנרטיב הפלסטיני".