הכתב והפרשן הצבאי טל לב רם שוחח היום (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על הדיווח לפיו קצין בכיר במשמרות המהפכה האיראנית נהרג בסוריה ועדכן במצב השיחות עם איראן להחייאת הסכם הגרעין. 

הלווית קצין משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)

"אם באיראן לא היו מדווחים אתמול בדיווחים רשמיים על כך שאבולפאזל עליג'אני (בכיר במשמרות המהפכה) נהרג אתמול באזור חלב, כנראה שלא היינו יודעים על הדיווח הזה. צריך לומר, לא ידוע על איזושהי תקיפה, כמו שאנחנו יודעים מדי פעם על תקיפות של חיל האוויר".

הוא הוסיף וציין: "הגנרל הזה פעל במסגרת של ייעוץ, הוא היה בכיר בכוחות היבשתיים. איך הוא נהרג? למה הוא נהרג? לא ברור. יש הרבה מאוד סימני שאלה. צריך לומר שיש עוד אויבים, חוץ מישראל למשמרות המהפכה בסוריה, והייעוץ בדרך כלל הוא גם כנגד כוחות אופוזיציה בסוריה, ככה שיש סימני שאלה".

בהמשך התייחס להסכם הגרעין ואמר: "מכל השיחות שאני מקיים בימים האחרונים, אומרים שהפעם הסיפור הזה הוא אמיתי. האמריקנים אומרים שזה קרוב, אבל בעצם זה נראה שכרגע כולם מחכים לראות מה האמריקנים אומרים, כי לכאורה האיחוד האירופי קיבל כבר תשובה מאיראן שהיא לא כן מוחלט, אבל היא בהחלט כונתה בצרפת או בכלל באיחוד כסבירה.

"ראינו אתמול שיחה בין ראש הממשלה יאיר לפיד למקרון שבה ישראל מביעה מצד אחד עמדה שהיא מוטרדת, שהיא נגד ושהיא חופשייה לפעול כנגד איראן גם לאחר הסכם הגרעין. בתוך הבית, בעיקר במערכת הביטחון, יש גם קולות שאומרים כי 'בסיטואציה שבה איראן ממשיכה לפעול ולהעשיר אורניום בלי כל הפרעה, בלי כל פיקוח, הסכם שהוא גרוע מאוד, צריך לומר, לפי כל מה שמסתמן ממנו, אולי אפילו גרוע יותר ממה שהיה בהסכם של 2015 - עדיין עדיף בסיטואציה הזו'", סיכם לב רם.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm
...