בצל פרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע: שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון הפנים עמר בר לב הודיעו היום (שלישי) כי סיכמו על הקמת צוות משותף למשרד הביטחון, המשרד לביטחון הפנים, צה"ל ושב"ס, לבחינת אופי השירות של משרתי ומשרתות החובה בשירות בתי הסוהר.

"לא תסכים שישימו אותה ללעג": עוה"ד של הסוהרת שהתלוננה על אונס עולה להתקפה
סוהרת התעמתה עם מחבל מכלא גלבוע: "אנס ושקרן שהרס את חיי"
פרשת הסרסור בסוהרות: מפקד כלא גלבוע הוצא לחופשה כפויה

הצוות שיוקם יבצע בחינה מחודשת של התפקידים המיועדים לנשים, ובמידת הצורך יבצע הגדרה מחדש של אפיוני התפקידים והמשימות שיוטלו על המשרתים והמשרתות בשב"ס, בהתאם לדרישות החוק. כמו כן, יבחן הצוות את הארכת הוראת השעה המאפשרת הצבת המשרתים בשב"ס. הצוות יגיש את המלצותיו עד לתאריך 30.11.2022.

עד להשלמת עבודת הצוות המשותף, סיכמו גנץ ובר לב על מספר צעדים מיידים, במסגרתם יוקפד כי משרתי ומשרתות החובה לא ישהו ביחידות במחיצתם של אסירים ביטחוניים ויוגברו הביקורות השוטפות של צה"ל ושב"ס, על מנת לוודא את השמירה על ביטחונם האישי של משרתי ומשרתות החובה.

בהתאם לכך סוכם כי הקצאת משרתי ומשרתות החובה לשירות בשב"ס למחזורי הגיוס בחודשים אוגוסט-ספטמבר 2022 תימשך בהתאם.

שר הביטחון בני גנץ מסר: "ביטחונם האישי של כלל משרתי ומשרתות החובה, בשב"ס או בכל יחידה אחרת, חייב להיות בראש סדר העדיפויות שלנו. האירועים שהתרחשו לכאורה בין כותלי הכלא הם חמורים ביותר, ואסור לנו להתעלם מהם. הצוות שיוקם יחקור לעומק ויבחן מחדש את אופי השירות - זאת במקביל לפעולות מיידיות שכבר נעשות בשטח. ההורים ששולחים את ילדיהם לשירות חובה חייבים לדעת שאנחנו עושים הכל כדי להגן עליהם, וכך נעשה. אני מודה לשר לביטחון הפנים על ההירתמות המלאה שלו ושל אנשיו. בשיתוף פעולה, ומתוך כוונה לשפר וללמוד מלקחי העבר - נביא לחיזוק השירות בשב"ס ובכל מקום, במקביל לשמירה על ביטחונם וצורכיהם של המשרתים".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הוסיף: "האירועים לכאורה שנחשפנו אליהם, הם קשים מאוד ומחייבים את כולנו גם להיאבק באפס סובלנות בתופעות חמורות כאלו ודומות להן; וגם להבטיח את שלומם וביטחונם של משרתי ומשרתות החובה בשירות בתי סוהר בפרט - ולשם כך הוקם הצוות המשותף  - ובשאר המערכים וגופי הביטחון. זו המחויבות שלנו להם, זו המחויבות שלנו להוריהם וזו המחויבות שלנו לחברה הישראלית. המאבק בהטרדות המיניות נמצא בראש סדר העדיפויות שלי במשרד לביטחון הפנים. אני מבקש להודות לשר הביטחון על שיתוף הפעולה ועל ההבנה שבמאבק החשוב הזה אנחנו חייבים לשלב זרועות".