45% מכלל מקרי הרצח שאירעו בישראל בשמונה השנים שבין 2013 ל-2021 לא פוענחו. מדובר ב-496 מקרי רצח מתוך 1,112 מקרים שהתחוללו ברחבי המדינה באותן שנים, והמשטרה לא הצליחה להוביל לתשתית ראייתית כנגד המבצעים ולא הוגשו נגדם כתבי אישום, כך עולה ממסמך שנשלח אל עורך דין פיני פישלר, קצין בכיר לשעבר במשטרה ועו"ד פלילי כיום, על ידי קצין מדור תלונות ציבור ארצי הממונה על חופש המידע במשטרת ישראל, רפ"ק יניב ארקוס.

מאותו מסמך עולה כי במשטרה החלו במעקב אחר נתוני הרצח רק משנת 2013. המסמך נשלח לעו"ד פישלר בעקבות פנייתו במסגרת חופש המידע, לקבל את הנתונים אודות תיקי רצח בלתי מפוענחים ב-20 השנים האחרונות. 

בנוסף, עולה מהמסמך כי בין השנים 2021-2020 חלה עלייה במספר מקרי הרצח הבלתי מפוענחים בצורה דרסטית, כאשר עד היום ישנם יותר תיקי רצח בשנתיים הללו לעומת אלו שפוענחו. 

לדוגמה, בשנת 2020 כאשר הפשיעה החלה לגאות, אירעו ברחבי המדינה 138 מקרי רצח, כאשר 73 מהם טרם פוענחו. ב-2021 אירעו 191 מקרי רצח, מתוכם 92 בלתי מפוענחים. 

עוה"ד פישלר התייחס לנתונים, וכתב: "ביקשנו עובדות ומספרים, לא מלל סרק, לא יחסי ציבור. ביקשתי להציב מראה מול הפרצוף. משטרת ישראל בשפל היסטורי, שבו בשנתיים האחרונות, למעט 2022, נרשמו יותר מקרי רצח לא מפוענחים מאלו שפוענחו. זו תעודת עניות למשטרה".

ממשטרת ישראל נמסר: "חקירות מקרי רצח מנוהלות במשטרה באופן יסודי ומקצועי תוך חתירה בלתי מתפשרת להגיע לחקר האמת ולהבאת הרוצחים לדין. לאורך השנים עצרה המשטרה והעמידה לדין מאות רוצחים וסיכלה מקרי רצח רבים בטרם יצאו אל הפועל. במסגרת חקירות מקרי רצח, המשטרה משקיעה מאמצים רבים בפענוח כלל מקרי הרצח, תוך הפעלת כל האמצעים שברשותה מכוח החוק. המצוד המשטרתי אחר רוצחים באשר הם וחקירת מקרי הרצח נמשכת כל העת, ודי אם נזכיר בהקשר זה פענוח מקרי רצח בשנים האחרונות גם בחלוף שנים רבות ממעשה הרצח (פענוח רצח נעה אייל, פענוח רצח ורדית בקרקנוט ופענוח רצח נסים שטרית זכרם לברכה). משטרת ישראל תמשיך לפעול כל העת על מנת לעצור, לחקור ולמצות את הדין עם רוצחים ועבריינים המעורבים במעשי רצח באשר הם".