ההסלמה הביטחונית מול איראן: האתר הסעודי "אילף" דיווח כי ישראל וארה"ב ביצעו תמרון סודי בים האדום המדמה פגיעה באיראן מהים ומהאוויר והשתלטות על ספינות מלחמה איראניות. על כך, הפרשן הצבאי של מעריב, טל לב רם, שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM. כמו כן, לב רם התייחס גם להסכם הגרעין המתגבש בין איראן למעצמות המערב.

בפתח דבריו, אמר לב רם: "היכולת עכשיו לבוא ולשחזר מתי בדיוק הדיווח, ולא במקרה אין ציון מדויק, והאם נכון ואיפה חדרו, הרי לא נגיע לתשובות האלו באופן מלא אי פעם, אבל אפשר להבין שמגיעים לאתר הסעודי שהוא חביב המערכת כאן אצלנו. כשדברים כאלה יוצאים בשם גורם מערבי ועל הפעולות שנעשות, נראה לי שזה לא עיתוי מקרי, חלק מלוחמה פסיכולוגית שעושים בישראל. זה חוזר על עצמו פעם אחר פעם, אתר נוח למשתמש. נראה לי שגם שר הביטחון, כולם הבינו שהסכם גרוע יהיה אבל עדיף הסכם גרוע על זה שלא יהיה הסכם בכלל כי האיראנים ממשיכים להתקדם בהעשרת האורניום".

לאחר מכן, נשאל מדוע גורמים מדיניים מדברים באופן פומבי על הסכם הגרעין, והשיב: "בן אדם מתראיין כי הוא רוצה להתראיין, אבל נראה לי שגם ככה מעבירים מסרים כלפי עוד שחקנים. לאחרונה לאור ההסכם, הפרטים וזה שלא האמינו שיהיה כל כך גרוע, כל מערכת הביטחון התיישרה, להבנתי גם שר הביטחון שהלך לכיוון צה"ל והדבר הזה. יש יישור קו דיי מוחלט - ישראל מתנגדת".

עד כמה זה משמעותי? כל הפרק שבין 2018-2015 מחייב אותנו לקצת צניעות בעניין. בסופו שלד בר לא ישראל קובעת וכשישראל הפעילה לחץ היא הובילה לתוצאה רעה מאוד. כשאתה מדבר על 2012 נדמה לי שזה היה ביטוי גם למתח שהיה בצמרת הביטחונית בישראל ולכן זה יצא יותר כהדלפה", הוסיף.

לדבריו, "נדמה לי שההחלטה או הפרסום זה היה כבר אחרי הדיונים, הפרסום הוא לא זה שעצר את הדבר הזה. אבל מעבר לעניין הזה, מסתתרת פה נקודה עמוקה יותר - דרג מדיני נבחר דיי חושש בסופו של דבר לבצע פעולה גם אם יש לו סמכות כי הוא פוחד לקבל החלטה כאשר הדרג הביטחוני מקצועי ממליץ שלא".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm