בדרך להסכם? ראש המוסד דוד ברנע העריך במהלך שיחות שקיים כי קיימת סבירות גבוהה שהסכם הגרעין בין איראן למעצמות יחתם במהלך השבועיים- שלושה הקרובים. הוא ציין כי הסיבה העיקרית לכך הוא האינטרס של ארצות הברית ואיראן בחתימתו.

בכיר לשעבר בצה"ל מנתח: האם הסכם גרעין גרוע עדיף על היעדר הסכם?
בכיר לשעבר במערכת הביטחון: "ההשפעה שלנו על הסכם עם איראן - נמוכה ביותר"

ראש הממשלה לפיד. באדיבות דוברות לשכת רה"מ

עוד אמר ראש המוסד כי מדובר בהסכם גרוע מאוד לישראל. כזכור, גורמים ישראליים כבר הבהירו שאינה מחוייבת למצויין בו, ותפעל ככל הנדרש כדי להגן על בטחונה, לאור הפעולות שהאיראנים נוקטים, אשר מסכנות את ביטחונה. 

בתדרוכים שקיים ברנע, אמר עוד כי ההסכם המסתמן מבוסס על שקרים ויאפשר לאיראנים להיחלץ ממצב כלכלי גרוע במיוחד. עוד הוא הוסיף כי הסכם כזה יאפשר לאיראן להשקיע כספים רבים אף יותר בארגוני הטרור שפועלים כנגד ישראל.

במטה לביטחון לאומי עובדים בימים האחרונים לתיאום שיחה בין הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן לראש הממשלה יאיר לפיד ברקע ההתקדמות במשא ומתן להסכם הגרעין עם איראן, כך דווח אתמול ב"חדשות 13". על פי הדיווח, השיחה טרם נערכה בעוד התשובה האמריקאית לדחייה היא כי "הנשיא בחופשה". עוד צויין כי גם שר הביטחון בני גנץ שימריא לוושינגטון לא צפוי להיפגש עם מזכיר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין, משום שזה נמצא מחוץ לעיר. כמו כן, גורם מדיני מסר לחדשות 13 כי "הפערים עם האמריקאים גדולים מאוד".