צה"ל הגיב היום (שלישי) להאשמות שהושמעו נגדו במהלך מבצע "עלות השחר", אז טענו הפלסטינים כי הפצצות צה"ל הובילו להרג חפים מפשע, זאת בשעה שסיבת המוות הייתה ירי כושל של רקטות מצד אנשי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. בתגובה להאשמות, צה"ל פרסם היום את זהויותיהם של חלק מן האנשים שאפשרו לג'יהאד האסלאמי להשתמש בביתם כתחנות שיגור.

מצה"ל נמסר כי "ב-07.08 בשעה 09:03, בוצע ירי רקטי כושל של ארגון הטרור גא״פ אשר גרם למותם של שני פלסטינים, בסמוך למרפאה בג'באליא. החלקה שממנה יצא השיגור שייכת למועצת העיר עזה אשר בראשה עומד יחיא סראג'. סארג׳, בחר לדאוג לארגון הטרור גא"פ יותר מאשר לתושבי העיר העומד בראשה וניצל את המרחב האזרחי השייך לתושבי העיר על מנת לייצא טרור - כך פגע באזרחיו באופן ישיר".

צה''ל פרסם את זהויותיהם של מי שאפשרו לג'יהאד האסלאמי לשגר רקטות משטחם (צילום: דובר צה''ל)
צה''ל פרסם את זהויותיהם של מי שאפשרו לג'יהאד האסלאמי לשגר רקטות משטחם (צילום: דובר צה''ל)


עוד הוסיפו בצה"ל כי "מקרה נוסף הוא שיגור כושל מחלקתו של בכר חמאדן עמראן שמלח' אשר אחיו הוא מאמן הכוח הימי בחטיבת עזה בגא"פ. בכר אפשר שיגור רקטי כושל מהחלקה שלו, אשר פגע במבנה אזרחי בעיר עזה ושודר בשידור ישיר של ערוץ אלמיאדין בשעה 15:13. משפחת חמאדן עמראן שמלח' לקחה חלק פעיל בהפעלת טרור בעת שאפשרה את הירי מחלקת ביתה וכך פגעה גם במרחב האזרחי העזתי. ארגוני הטרור בעזה מנצלים באופן ציני את אזרחי הרצועה ומשגרים רקטות מתוך המרחב האזרחי, מדובר בהוכחה נוספת לכך".