הותר לפרסום: סמל איתן פיכמן, לוחם שריון בחטיבה 7, נהרג הלילה (בין שלישי לרביעי) במהלך תרגיל טנקים בצפון הארץ, בשטח אש סמוך למחנה "נפח". ההודעה נמסרה למשפחה ובעקבות האירוע נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית, בסיומה הממצאים יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית.

איתן פיכמו ז"ל, נהרג כאמור במהלך תרגיל שריון פלוגתי בשטח האש הסמוך ל"נפח", בזמן היותו בטנק. מסיבה שאינה ברורה, נפגע הלוחם ונחבל בראשו בעוצמה. לאחר מאמצי החייאה נקבע מותו. מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, קיים הלילה תחקיר ראשוני בנקודה. במסגרת התחקור הראשוני, מינה מפקד פצ"ן את אלוף-משנה שאול ישראלי, מפקד חטיבה 205 כראש צוות המומחים שיתחקר את הנסיבות שהובילו לאירוע המצער בשיתוף מפקדת קצין השיריון הראשי בזרוע היבשה. מסקנות הצוות יוצגו בפני הרמטכ״ל. 

מפרטים ראשונים עולה, כי מדובר בטען בטנק מפקד המחלקה. הטנק הספציפי לא ירה במהלך התרגיל, אך מפקד המחלקה ששהה בחלקו העליון של הטנק ותפעל את התרגיל קרא ללוחם והוא לא ענה. כאשר הביט למטה הוא זיהה את הלוחם כשהוא שוכב מחוסר הכרה וסובל מפגיעת ראש. לאחר ניסיונות החייאה נקבע מותו של הטען על ידי רופא שהגיע למקום. על פי ההערכות הלוחם נמחץ אולם בצה"ל לא מבינים כיצד הגיע הטען לאזור שבו נפגע בתוך הטנק. ההערכה היא שאל רצפת הטנק הוא הגיע כאשר הוא ללא הכרה מסיבה שאינה ידועה כמו התעלפות או מכה שקיבל בתוך הטנק למרות שהטנק לא ירה.

בשלב זה לא יודעים בצה"ל לקבוע את נסיבות התאונה, כאשר לכאורה לא הייתה סיבה בגינה הטען יגיע למצב של שכיבה באותו אזור בטנק שבו נמצא. עם זאת, לא נשללת אפשרות שהוא קיבל מכה מהסדן של התותח מאחר וקיימת פגיעת מעיכה בקסדה. כאמור, המשטרה הצבאית פתחה בחקירת האירוע, בסיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית. בצה"ל ינסו לברר את נסיבות האירוע החריג באמצעות הקופסה השחורה שנמצאת בטנק. מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, הנחה על עוצר אימונים והכשרות של הכלים הקרביים המשוריינים. הודעה נמסרה למשפחתו של הלוחם, זהותו ומועד הלוויתו יפורסמו בהמשך. 

ראש הממשלה, יאיר לפיד, אמר: "הלב נשבר על מותו של לוחם שריון, סמל איתן פיכמן שנהרג הלילה בתרגיל מבצעי. אני שולח בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל ניחומים חמים למשפחתו וחבריו, כולנו מחזקים אתכם בשעות הקשות. יהי זכרו ברוך".