צה"ל חתם היום (חמישי) על חוזה בהיקף של 927 מיליון דולר לאספקת ארבעה מטוסי תדלוק מהמתקדמים בעולם מסוג בואינג KC-46. המטוסים עתידים להיות מסופקים לחיל האוויר החל מ-2025-2026, ומיועדים להחליף את מטוסי התדלוק מסוג בואינג 707, מטוס "ראם", הנמצאים בשימוש חיל האוויר מזה שנים רבות. בחודש מרץ 2020 אישרה ממשלת ארה"ב מכירה לישראל של שמונה מטוסים מדגם זה, כאשר לאחר חתימת החוזה עומדת לישראל אופציה לרכישת עוד ארבעה מטוסי תדלוק נוספים. 

"אף פעם לא מאוחר": ראש אמ"ן לשעבר לא ממהר להספיד את אופציית התקיפה באיראן
דיווח: בשל חשש מתקיפה ישראלית - חיזבאללה תגבר כוחות בסוריה

במסגרת החוזה שנחתם, תספק חברת בואינג גם שירותי תמיכה במתדלקים, תחזוקה ותיקונים, לוגיסטיקה וסיוע אחר להתאמת המטוסים לצרכים של ישראל, באופן שיבטיח מוכנות מלאה לביצוע משימותיהם עבור חיל האוויר כגון תקיפה ביעדים מרוחקים מישראל.

אספקת מטוסי התדלוק מדגם בואינג KC-46, הנחשב למטוס התדלוק המתקדם בעולם, יאפשר לחיל האוויר לבצע תדלוק אווירי לכל המטוסים הנמצאים בשימוש, וכן לבצע משימות אוויריות נוספות כמו הטסת כוחות, ניהול שליטה, בקרה ועוד. במטוס מותקנת המערכת המתקדמת בעולם לתדלוק אווירי לצד מערכות הגנה מתקדמות. 

שר הביטחון בני גנץ אמר: "אני מודה למשרד ההגנה האמריקאי על החתימה מול בואינג על עסקת המתדלקים החשובה לביטחון ישראל. מטוסי התדלוק שאנו רוכשים, ביחד עם רכש טייסת ה-f35 החדשה, מסוקי התובלה, הצוללות והחימושים המתקדמים - ישמשו את צה"ל מול האתגרים העצומים, הקרובים והרחוקים, שעומדים לפתחנו. זוהי עוד הוכחה לברית וליחסים האסטרטגיים של מערכת הביטחון הישראלית והאמריקאית".

שר הביטחון בני גנץ בסיור בביקור בטייסת המתדלקים של סנטקום בטמפה, פלורידה (צילום: U.S. Central Command, Sgt. John Onuoha.)
שר הביטחון בני גנץ בסיור בביקור בטייסת המתדלקים של סנטקום בטמפה, פלורידה (צילום: U.S. Central Command, Sgt. John Onuoha.)

"חתימת החוזה לרכישת ארבעת מטוסי התדלוק היא ציון דרך חשוב בחיזוק הזרוע הארוכה של מדינת ישראל לשנים רבות קדימה. חברת בואינג גאה להיות שותפה רבת שנים לבניין כוחה של מדינת ישראל ולחיזוק יכולותיו הצבאיות של צה"ל וחיל האוויר הישראלי", אמר עידו נחושתן, נשיא בואינג ישראל, "מטוסי התדלוק החדישים יהוו תרומה חשובה ומשמעותית ליכולות האסטרטגיות של צה"ל וחיל האוויר".

"מטוסי התדלוק מדגמי בואינג KC-46 הם בעלי ניסיון מוכח לבצע תדלוק אווירי לכל סוגי המטוסים של חיל האוויר האמריקני ושל בנות הברית שלה, כמו גם קישוריות נתונים חלקה ומאובטחת המוגנת עם מערכות הגנה מוכנות לחימה", ציין ג'יימס בורגס, סגן נשיא בואינג ומנהל תוכנית מטוסי התדלוק בואינג KC-46.