רוסיה קראה למיליציות האיראניות לעזוב אתרים צבאיים חשובים ממערב לחמה וליד העיר טרטוס במרכז ומערב סוריה, זאת כדי להימנע מההפצצות האוויריות הישראליות, שגדלו בתדירותן במהלך הימים האחרונים, כך טוען גורם המקורב למשטר הסורי.

מקרון מצפה להסכם גרעין בתוך ימים, בישראל מגבירים את הלחץ על ביידן
"האמריקאים מבינים שלישראל יש את חופש הפעולה לפעול נגד איראן - עם הסכם או בלי"  

רוסיה וסוריה ערכו תרגיל צבאי משותף (צילום: רויטרס)

הוא הרחיב בנוגע לקריאה הרוסית לאיראנים: "בפגישה שהתקיימה ביום רביעי האחרון, נכחו מספר קצינים רוסים ואיראנים. היא התקיימה בנמל התעופה הצבאי חמה במרכז סוריה. הקצינים הרוסים הודיעו לאיראנים כי ישנו הכרח בפינוי מפקדה צבאית איראנית במקום המזוהה עם כוחות המשטר הסורי". 

עוד הוא הוסיף כי הרוסים הפצירו בכוחות הסורים לסגת גם מאתר צבאי איראני נוסף שבאזור חמידיה, דרומית לנפת טרטוס שבמערב סוריה. הוא הדגיש כי הסיבה העיקרית לקריאה לפינוי, היא "להימנע ממתן תירוץ לישראלים להמשיך בהפצצות באזורים אלו".

לאחרונה, נאמני המשטר הסורי תיארו את רוסיה כבעלת ברית חלשה, לנוכח שתיקתה על התקיפות הישראליות החוזרות ונשנות על סוריה, ללא שהגיבה בדרך כלשהי או שלחה אזהרה לישראל. פארס א-שיהאבי, ראש לשכת התעשייה של חלב, תקף את הרוסים: "יחסי איראן-רוסים הם מהמוזרים ביותר! נחתמים הסכמי גז ונפט, ובמקביל רוסיה מאפשרת לישראל להמשיך לפגוע באיראן ובסוריה. רוסיה לא מאפשרת לאף אחד להפריע לישראל!"

ביום רביעי האחרון אתרים צבאיים השייכים למיליציות של המשטר הסורי ואיראן היו נתונים להפצצות שיוחסו לישראל, על מפקדת הדיוויזיה הראשונה באזורים הכפריים של הבירה הסורית, דמשק. בנוסף, נפגעו בתקיפה גם חלקים מנמל התעופה הבינלאומי בחלב.