בצל התגברות פיגועי הטרור ביהודה ושומרון בתקופה האחרונה, מחבלים פלסטינים פתחו היום (ראשון) באש לעבר אוטובוס ישראלי בבקעת הירדן ופצעו חמישה בני אדם באורח בינוני-קל. בעקבות כך, שרים וחברי כנסת מכל רחבי הקשת הפוליטית הגיבו לפיגוע, וחלקם דרשו "להחזיר את המשילות".

ראש הממשלה, יאיר לפיד, צייץ: "מאחל החלמה מהירה לפצועים בפיגוע הירי בבקעת הירדן. מחזק את כוחות ההצלה והבטחון שפעלו במהירות ובנחישות לטיפול בפצועים ותפסו את המחבלים החשודים. אנחנו נמשיך ונשים את ידינו על כל מי שינסה לפגוע באזרחי וחיילי מדינת ישראל".

שר הביטחון בני גנץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מאחל רפואה שלמה לפצועים בפיגוע בבקעת הירדן. כוחות הביטחון פתחו מיידית במרדף ושמו ידיהם על החשודים בפיגוע בפעילות מהירה ומקצועית. נמשיך ונגביר את הפעילות הממוקדת מול הטרור באיו״ש". 

שרת התחבורה, מרב מיכאלי, מסרה: "שולחת איחולי החלמה מהירה לפצועים מהפיגוע בבקעת הירדן".

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, הגיב: "אני מתפלל לשלום הפצועים בפיגוע בבקעת הירדן ומחזק את כוחות הביטחון שפועלים בשטח. רק יד קשה תנצח את הטרור".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) הגיב: "פיגועי הטרור המתגברים ביהודה ושומרון בכלל המתארים אינם גזרת גורל. גנץ הוא שר ביטחון כושל שעסוק בסיוע לרש"פ להקמה בפועל של מדינה פלשתינית ובהצרת צעדיה של ההתיישבות ונכשל במשימתו העיקרית להעניק ביטחון לאזרחי ישראל. אני מחזק את ידי כוחות צה"ל, מאחל החלמה מהירה לפצועים ומתחייב לשים. בעזרת השם בממשלה הבאה את ביטחון ישראל בראש סדר העדיפויות, מול כל איום ובכל מקום. נגדע את התקווה של הערבים שמניעה את גלגלי הטרור, נגיב בעוצמה וביד קשה נגד מחולליו ותומכיו ונאיץ את פיתוח ההתיישבות הישראלית בכל רחבי ארץ ישראל".

חברת הכנסת מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) כתבה: "פיגוע ירי מזעזע בידי מרצחים בבקעה לעבר אוטובוס של אזרחים חפים מפשע. מאחלת רפואה שלמה לפצועים ומחזקת את ידי כוחות הביטחון וההצלה על תפיסת המפגעים הארורים מחובתינו למצות אתם את הדין. אוי לנו אם יהודים יסתובבו מפוחדים במולדתם שלהם. משילות, משילות ועוד פעם - משילות".

חבר הכנסת איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) תקף: "הם לא מפחדים. מתקפת טרור על אוטובוס עמוס בחיילים היא המשך המגמה של העדר המשילות אצלנו והתוקפנות ללא חשש של הצד השני. חייבים להחזיר לנו את הביטחון ולאויבים שלנו את הפחד. יחד עם כל עם ישראל שולח איחולי רפואה שלמה ומתפלל לשלום הפצועים".

בארגון חמאס הגיבו לפיגוע ואמרו: "הפיגוע מוכיח את הכישלון של הכיבוש לעצור את ההתנגדות ההולכת וגוברת בגדה המערבית".