המתיחות ביהודה ושומרון: כוחות הביטחון עצרו הלילה (בין ראשון לשני) בג'נין את רואס רואדרה, קרוב משפחתם של המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן, מידת מעורבותו באירוע תיבחן. בינתיים, המצוד אחר המחבל השלישי באירוע, אביו של אחד מהעצורים, נמשך. 

במקביל לכך, פעלו כוחות צה"ל ומג"ב בטובאס קאבטיה שכם למעצר מבוקשים, במהלך הפעילות נפתחה אש מרחוק לעבר הכוחות. הפלסטינים דיווחו על פצוע אחד קשה. במהלך הלילה נעצרו 17 מבוקשים, אין נפגעים לכוחותינו. 

לא איראן, עזה או לבנון: הסיכויים להסלמה ביו"ש גבוהים יותר מבשאר האזורים

באופוזיציה תקפו: "להחזיר את הביטחון"; חמאס: "מוכיח את כישלון הכיבוש"

אתמול, חייל צה"ל נפצע באורח בינוני וחמישה חיילים ואזרח נוספים נפצעו באורח קל לאחר שמחבלים פתחו באש לעבר אוטובוס בכביש 90, סמוך ליישוב חמרה. מחקירה ראשונית עולה כי הטנדר של המחבלים נסע מאחורי האוטובוס, עקף אותו וביצע ירי. בנוסף על פי החשד, היה ניסיון להפעיל בקבוק תבערה - שני המחבלים נתפסו בידי כוחות הביטחון.

כאמור, כוחות הביטחון מנהלים מרדך אחר מחבל שלישי שנמלט מהזירה. על פי ההערכות, המחבל השלישי הוא הנהג שירד מהרכב והחל במנוסה, אולם רק בתחקיר של הפיגוע התבררה זהותו. לדברי גורם במערכת הביטחון, לרכב ששימש את המחבלים היה לוחית רישוי צהובה ואחד מהם היה אף עם תעודת זהות ישראלית, זאת מאחר והאימא במשפחה היא תושבת ג'דיידה מכר.

פעילות צה''ל ביהודה ושומרון  (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)

פעילות צה''ל ביהודה ושומרון  (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)

בתוך כך, נמשכת חקירת הפיגוע הלילה בו נפצעו ארבעה חיילים, בהם שלושה קל, לאחר שהושלך סמוך לנבי צאלח ביהודה ושומרון. לאחר בדיקת הממצאים בזירה, ההערכה היא כי בוצע לעברם ירי מרכב חולף באמצעות רובה ציד, ולא מטען מאולתר כפי שהעריכו בהתחלה. 

ברקע הדברים, הפרשן הצבאי של "מעריב" טל לב רם שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וענה על השאלה האם צה"ל מאפשר להרחיב את הפעילות שלו. לדבריו, היכולת להרחיב מבצע היא מוגבלת. "אתה צריך להיות מאוד ספציפי ונקודתי, ולנהל את זה פעם אחת. הקושי של צה"ל הוא מול ההתארגנויות שהוא לא מכיר".