בימים אלה, עדיין עומדת באוויר מתיחות בין ישראל ללבנון על רקע החתימה הצפויה על הסכם הגבול הימי בין המדינות. אלוף (מיל') עמוס ידלין, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי לשעבר ועמית מחקר בכיר באוניברסיטת הרווארד, שוחח היום (שני) עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לשאלה אם אנו צפויים לפתוח מערכה גם מול החזית הצפונית. 

צביקה יחזקאלי מסביר: זהו האינטרס האמריקאי בחתימת הסכם בין ישראל ללבנון

מים כבדים: ההסכמים עם איראן ולבנון הגיעו לישראל בזמן מאוד לא נכון | טל לב רם

"נסראללה שחמש עשרה שנה התחבא בבונקר וזוכר טוב מה קרה לו ב־2006, מוכיח לנו שלכל הרתעה יש תאריך תפוגה", טען. "הוא נושא לאחרונה נאומים ומאיים איומים שלא שמענו ממנו הרבה זמן. נכון שהאיש הוא אמן התעמולה והמלחמה הפסיכולוגית, אך פה יש מספר חזיתות שהוא פתח מולנו כמה שהוא קורא עילה לעימות". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בהמשך, הוסיף: "גם הטיסות של ישראל בלבנון, הוא מנסה לאתגר אותן. המתח בצפון עולה, ואת אסדת כריש היו צריכים להתחיל לשאוב. הוא הודיע שישראל לא תשאב אם לא יהיה הסכם. אנו צריכים לחשוש משיפוט מוטעה של נסראללה ולהגיע לעימות שאף אחד לא רוצה להגיע אליו".

בסיום, הבהיר ידלין: "זה הסכם חשוב מאוד כי הוא מוציא מנסראללה עילה אחת, ולהסכם על הגבול יש תקדים מאוד חשוב. הלבנונים מבינים שאם יש להם איזושהי תקווה, היא תלויה במציאת גז בים התיכון. לכן חיזבאללה הולך על חבל מאוד דק בין הרצון שלו לשמור עילות לעימות, לבין הבנה של הלבנונים שהם צריכים לסגור את העניין".