האבטחה על ראשי הממשלה לשעבר, אהוד ברק ואהוד אולמרט, צומצמה, כך דווח הערב (בחדשות 13). על פי הדיווח, השב"כ החל בפיילוט במסגרתו הם יזכו לאבטחה צמודה רק בהתאם לאירועים חריגים, אולם ברוב הזמן הם יסתובבו בגפם. 

עוד דווח כי לגבי ברק נשקלת האפשרות להסיר ממנו לגמרי את האבטחה בסוף החודש, אז תפוג תוקפה האורכה שניתנה להמשך אבטחתו. ההחלטה לגבי ברק תעמוד לפתחם של חברי ועדת השרים לענייני אבטחה שתצטרך לקחת בחשבון את האיומים מטהרן בעיצומה של מלחמת צלללים עם ישראל ומצד שני את העובדה שחלפו למעלה מ-20 שנים מאז תום כהונתו כרה״מ. בשב"כ סירבו להתייחס לדיווח. 

כזכור, הנשיא האיראני איים בחודש מאי האחרון לנקום את חיסולו של קצין משמרות המהפכה האיראני חסן סיאד ח'דאירי ואמר כי "אלו המובסים על ידי מגיניה של 'אל קודס' מפגינים את נואשותם על ידי ההתנקשות בח'דאירי". כחודש לאחר מכן נחשף כי  המודיעין הטורקי הצליח לסכל ניסיון חטיפה ופגיעה בשגריר ישראלי לשעבר ובאשתו שהתארחו במלון ברובע ביוגלו, בסמוך לאזור העיר העתיקה. 

לדברי המודיעין הטורקי, המשטרה וארגון הביון הלאומי עצרו כעשרה חשודים, בינהם משתפי פעולה מקומיים, במלון ובשלושה בתים נפרדים  במחוז בייליקדוזו,  כ-15 ק"מ ממרכז העיר, ובמלון 'דה סול איסטנבול', המצוי במרחק 5 ק"מ מהקונסוליה האיראנית. במהלך המבצע נתפסו מסמכים רבים, חומרים דיגיטליים, משתיקי קול ואקדחים. חקירתם של החשודים נמשכת, אולם מפרטים ראשונים עולה כי הם תכננו גם לחטוף ולתקוף דיפלומטים ישראלים וקבוצות תיירים באיסטנבול.