רשת "אל-ג'זירה" הקטארית, בה עבדה העיתונאית שירין אבו-עאקלה, ומשפחתה, הגיבו הערב (שני) לתחקיר צה"ל על האירוע בג'נין, בו מצאה את מותה העיתונאית הפלסטינית. לאור התחקיר וממצאיו, כי יש סבירות גבוהה שהיא נהרגה בשוגג מאש לוחם צה"ל, הם הביאו חוסר שביעות רצון והצהירו כי "אנו מגנים את חוסר ההכרה של צבא הכיבוש הישראלי בפשע ההתנקשות בעיתונאית".

בנוסף, הרשת הקטארית הדגישה כי "צבא הכיבוש הישראלי מתחמק מהעמדה לדין של העבריינים, ואנו דורשים מגוף בינלאומי עצמאי לקחת על עצמו את החקירה למען הקמת הצדק. הצהרת הצבא הישראלי היא ניסיון לטשטש את האמת ולהתחמק מאחריות". 

שר הביטחון בני גנץ בתגובה לממצאי החקירה בדבר מותה של שירין אבו-עאקלה. קרדיט: באדיבות ניקול לסקבי, משרד הביטחון

בתוך כך, משפחתה של אבו עאקלה פרסמה מצדה הצהרה על תוצאות החקיר והצהירה כי "ממשלת ישראל והצבא הודיעו שניסו לטשטש את האמת ולהימנע מאחריות על מותה של שירין, דודתנו, אחותנו, החברה הכי טובה, עיתונאית ופלסטינית-אמריקאית. אנו יודעים כבר למעלה מארבעה חודשים שחייל ישראלי ירה והרג את שירין, לאחר אין ספור תחקירים שנעשו ב-CNN, AP, הניו טיימס, אל-ג'זירה ובצלם. ובכל זאת, כצפוי, ישראל סירבה לקחת אחריות על רצח שירין".

"המשפחה שלנו לא מופתעת מהתוצאה הזו, שכן ברור לכל שפושעי מלחמה ישראלים לא יכולים לחקור את הפשעים של עצמם. עם זאת, אנחנו נשארים פגועים עמוקות, מתוסכלים ומאוכזבים. מאז ששירין נהרגה, המשפחה שלנו קראה לחקירה אמריקאית יסודית, עצמאית ואמינה שמובילה לאחריות, שהיא המינימום שממשלת ארה"ב צריכה לעשות עבור אזרחיה. אנו נמשיך לדרוש מממשלת ארה"ב לעמוד בהתחייבות שלה אחר האחריות".

הלווית שירין אבו אעקלה, העיתונאית שנהרגה בג'נין (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
הלווית שירין אבו אעקלה, העיתונאית שנהרגה בג'נין (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

עוד נכתב כי "אנו ממשיכים לקרוא לחברי הקונגרס הרבים, ארגוני החברה האזרחית, העיתונאים והציבור לשמור על הלחץ על הנשיא ביידן ומזכיר במדינה בלינקן, להמשיך בפעולות משמעותיות, מכיוון שישראל אינה מסוגלת להטיל על עצמה דין וחשבון. אנו גם לוחצים על חקירה ומשפט של בית הדין הבינלאומי בהאג. אי אפשר לטאטא את הריגתה של שרין היקרה על ידי ישראל. אף משפחה אחרת לא צריכה לסבול את מה שמשפחתנו נאלצה. אנו לא נפסיק עד שיהיה לנו צדק עם שירין". 

כאמור, צה"ל פרסם היום את התחקיר המלא על האירוע בג'נין, בו מצאה את מותה במאי האחרון עיתונאית אל ג'זירה - שירין אבו עאקלה. התחקיר הוצג בימים האחרונים לרמטכ"ל אביב כוכבי, ולאחריו הדגיש גורם בכיר בצה"ל כי "לא ניתן לקבוע את מקור הירי ממנו נפגעה העיתונאית". הוא הסביר: "ערכנו בדיקות נוספות, וקצינים מומחים בדקו גם היבטים של סאונד ובליסטיקה".

כרזה לאחר מותה של שירין אבו עאקלה (צילום: רויטרס)
כרזה לאחר מותה של שירין אבו עאקלה (צילום: רויטרס)

"בדקנו גם את הקליע שהרשות הפלסטינית העבירה לאמריקאים, בין היתר בדקנו את הקליע עם נשק שחשבנו שמתאים, אך מסקנת המעבדה היא שלא ניתן לקבוע מאיזה נשק הוא נורה, זאת בשל מצבו", הדגיש. לדבריו, כבר מתחילת התהליך התבצעה פנייה לפלסטינים - בבקשה לשיתוף פעולה בחקירה. "מיקמנו כל נקודה שבה עמד לוחם של צה"ל ובה זיהינו קווי ירי, אך אף אחד מהרשות לא הציג מפה של ירי החמושים לעבר הכוחות", הדגיש עוד.