כלי תקשורת בסוריה דיווחו הערב (שלישי) על פיצוצים עזים שנשמעו בנמלי התעפוה בחאלב ובלאטקיה. על פי הדיווח, מערכות ההגנה האווירית הופעלו. מקור צבאי סורי אמר לתחנת רדיו הסורית המזוהה עם המשטר: "בשעה 20:16 ביצעה ישראל תקיפה אווירית באמצעות מספר טילים מכיוון הים התיכון מערבית ללטקייה, ובמהלכה תקפה את שדה התעופה הבינלאומי בחלב, מה שהוביל להשבתת מסלול הנחיתה".

משרד התחבורה הסורי דיווח כי כל הטיסות מנמל התעופה בחאלב הועתקו לנמל התעופה בדמשק, לאחר שיצא מכלל שימוש כתוצאה מהתקיפה.

כזכור, לפני כשבוע דיווחו בסוריה על תקיפה בחאלב ובדמשק, בה נהרגו לפחות שני בני אדם. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית דיווחה כי יעד התקיפה היה ככל הנראה שדה התעופה הבינלאומי של העיר, אליו "שוגרו מספר טילים" וכי נגרם לו נזק.

על פי הדיווח, "חיל האוויר הישראלי תקף את אחד ממסלולי ההמראה של שדה התעופה ומחסני תחמושת בצמוד אליו". כזכור, ביום חמישי האחרון דווח בסוריה כי ההגנה האווירית הסורית התעמתה עם מטרות עוינות בשמי העיר מסיאף שבמערב המדינה. לפי דיווחים נוספים הייתה תקיפה גם באזור נמל טרטוס ופיצוצים עזים נשמעו באזור.

בהמשך, חשף דוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI) חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין צילומי לווין מיוחדים מסוריה בהם נראים שדה התעופה בחאלב ומפעל ייצור הטילים במציאף לאחר שניזוקו בהתקפה צבאית. בשדה התעופה בחאלב  ניתן לראות כי המסלול תוקן וככל הנראה השדה חזר לכשירות. המשמעות, בניגוד לתקיפה של שדה התעופה בדמשק, התקיפה בחאלב לא נועדה להשבית את המסלול לאורך זמן, אלא רק למנוע ממטוס איראני לנחות, ולאותת על הכוונות.

תמונת לווין של שדה התעופה חאלב שבסוריה (צילום: ImageSat International (ISI))
תמונת לווין של שדה התעופה חאלב שבסוריה (צילום: ImageSat International (ISI))

על מפעל ייצור הטילים במציאף שהותקף בשבוע שעבר, ניתן לראות הרס רב של מבנים. יש לציין כי המפעל הותקף מספר פעמים בעבר.