התקשורת הסורית דיווחה אמש כי חיל האוויר הישראלי תקף במקביל בנמלי התעופה הנמצאים בערים חלב ולטאקיה. מדובר כאמור בתקיפה השנייה בתוך פחות משבוע המיוחסת לישראל באזור. טל לב רם, הכתב והפרשן הצבאי של מעריב שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על התקיפה אמש ועל ההתפתחויות האחרונות בנושא. 

בפעם השנייה בתוך כשבוע: דיווחים בסוריה על תקיפה בנמל התעופה בחאלב
המטוסים שיגרו פצצות וטילים מונחים: פרטים חדשים על התקיפה ה"ישראלית" בסוריה

בראשית השיחה ב-103FM, לב רם נשאל מה קרה בחלב - והשיב: "מדובר בתקיפה נוספת המיוחסת לחיל האוויר הישראלי, כאשר גם הפעם היעד היה שדה תעופה. מדובר בנקודה דרמטית, סוג של מירוץ סביב הפגיעה בשדות התעופה בסוריה". עוד הסביר כי "למעשה, במערכת הביטחון מזהים הברחות של אמצעי לחימה, ואמצעים טכנולוגיים הקשורים לטילים וכו - על מטוסים אזרחיים. לא בהכרח מדובר על מטוסים בהם נמצאים באותו הרגע נוסעים, אבל כלי הטיס חתום על כתובת אזרחית - ובישראל רוצים למנוע את הנחיתה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"התקיפה הקודמת, שהתרחשה בשבוע שעבר, היתה מעניינת יותר - אז למעשה היה פינג פונג עם אותו המטוס", הוסיף, "תקפו קודם בחלב ולאחר מכן בשדה התעופה, הנזק לשדה התעופה היה קטן. תחשבו על המודיעין, על היכולת לדעת שבמטוס מסוים יש רכיב מסוים ואיפה הוא אמור לנחות". לדבריו, בשדה התעופה בדמשק נמנעים מלהמשיך זאת - כי הפגיעות הללו משמעותיות עבור הסורים, לכן מפנים את זה לשדות אחרים, וחוזרים לתקוף באותם מקומות שהם קצת יותר מורכבים לתקיפה".

המגישים שאלו האם ישנן גם טיסות רגילות בשדות התעופה הללו, והשיבו: "כן. אנחנו רואים שהמערכה הזו נמשכת, יש בה מסר לאיראן וגם לסורים. זה מראה שישראל אל מול הרוסים מרגישה שהמגרש שלה חופשי הרבה יותר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm