אתמול חשף דובר צה"ל כי אגף המודיעין העריך כחמש שנים לפני התקיפה, כבר בשנת 2002, כי סוריה מנהלת פרויקט חשאי - שלימים התגלה ככור הגרעיני בסוריה אומר. הבוקר (רביעי) שוחח תא"ל (מיל') אמיר אביבי, מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, עם יואב מינץ בתוכנית 'קפאין' ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לתקיפה אפשרית באיראן.

בצה"ל העריכו כבר לפני עשרים שנה: סוריה בונה כור גרעיני

"מדינת ישראל מגבירה את הלחץ על ארצות הברית. אני חושב שכל בר דעת מבין שאם ארה"ב תחתום על ההסכם עם האיראנים, האופציה היחידה שתישאר למדינת ישראל לעצור את איראן מלהפוך לגרעינית היא הצבאית. לכן אנו מזכירים מה עשינו, תקפנו את הכור בעיראק ובסוריה, אנו מתעסקים עם אמירות ברורות על פיהן נדאג לביטחון שלנו ולא נאפשר לאיראן להיות גרעינית. אנו עושים את הצד שלנו ומסייעים להגביר את הלחץ הזה. לצערנו ממשל ביידן נראה נחוש להיכנע לאיראנים, קשה לדעת בשלב זה איך הסיפור הזה ייגמר", אמר אביבי. 
 
בהמשך, הוסיף: "אני מכיר מקרוב את היכולות, זה לא משנה כמה גדולה איראן אלא המודיעין הישראלי שיודע בדיוק לומר בדיוק באילו מקומות מפתחים את היכולות הגרעיניות. יש כמה מתקנים קריטיים, שפגיעה בהן יכולה לשבש את המאמץ האיראני להגיע לגרעין. זו לא העדיפות הראשונה, הראשונה היא לשכנע את המערב וארה"ב שהם צריכים להוביל תקיפה כזו או להוביל סנקציות שיעצרו את איראן מלהתקדם. זה מחייב אותנו להיות מוכנים". 


 
בסיום דבריו, הבהיר תא"ל (מיל') אמיר אביבי: "הטריגר הוא חציית קו אדום. ישראל יכולה לתקוף גם בלי שום גיבוי של העולם, אך מכיוון שאיראן היא מקום הרבה יותר רחוק ומורכב, זה ברור שככל שיש יותר תיאום, יותר אור ירוק, זה יקל על ישראל. אם אין ברירה נעשה זאת ולא נתאם. בסופו של דבר אנו מנסים לגרום לאמריקנים להבין שאיראן היא סכנה לכל העולם, ושזה אינטרס שלהם. המדינות הסוניות, איראן עבורן הוא קיום איומי, הן זקוקות לשיתוף הפעולה הזה, וישראל בהחלט חותרת לסכל את היכולת של איראן להיות גרעינית תחת ההסכמים הללו".