על רקע המשא ומתן בין ישראל ללבנון בנושא הסדרת הגבולות הימיים בין המדינות, סוכנות הידיעות הלבנונית "נהרנט" דיווחה היום (רביעי) כי ארגון הטרור חיזבאללה לא יפעל במידה ולבנון תקבל את התשובה הישראלית. זאת, לאחר שדווח כי המתווך האמריקאי, עמוס הוכשטיין, יגיע לארץ הארזים בתוך מספר ימים.

עם זאת, דווח בנוסף כי גורמים בחיבזאללה מסרו כי "אם ממשלת לבנון תקבל את התשובה והדברים ילכו בכיוון הנכון שמספק את לבנוון אז יהיה טוב. אבל אם ממשלת לבנון תדחה את מה שהוכשטיין יציע, לחיזבאללה תהיה עמדה בעניין שתבוא לידי בטוי בפעולה". זאת, על רקע הדיווח באתר "אשארק אל-אווסטאט" כי ישראל דחתה את תחילת הייצור באסדת "כריש".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

 יירוט כלי טיס של חיזבאללה שעשו דרכם לאסדת כריש (צילום: דובר צה''ל)
יירוט כלי טיס של חיזבאללה שעשו דרכם לאסדת כריש (צילום: דובר צה''ל)

כזכור, ביום ראשון האחרון דיווחה רשת "אל-ערביה" כי ההסכם עם תיחום הגבולות הימיים בין ישראל ללבנון כמעט הושלם, והדגישו כי שדה הנפט "כריש", יישאר בידיים ישראליות, בעוד ששדה "קנא" יהיה במלואו בחלקה הטריטוריאלי של ארץ הארזים. 

בתוך כך, המקורות הערביים ציינו כי חברת "אנרג'יאן" הפועלת מיוון וצרפת ועוסקת בחיפושים בשדה כריש, תבצע חיפוש והפקת גז גם בשדה "קנא", ונחשף כי תשלם לישראל פיצוי כספי, לאחר שבישראל תבעו בעלות על חלק מהשדה. בנוסף, דווח כי הפקת הגז משדה כריש תחל בתחילת חודש אוקטובר, מבלי לשלול כי ארגון הטרור חיזבאללה, יבצע פעולת טרור מצומצמת נגד השדה בתקופת הביניים. במקביל, מארגון הטרור השיעי נמסר כי "הוויתור הישראלי בא כתוצאה מהאיום שלנו".

הדיווח באל-ערבייה מגיע לאחר שבשבוע שעבר, הבין הלבן מסר כי הוא מנסה "לצמצם את המחלוקת בין ישראל ללבנון על תיחום הגבולות הימיים". גורמים בממשל ביידן מסרו כי "וושינגטון מחייה את ההתייעצויות והמשא ומתן בין ישראל ולבנון על הגבולות. פתרון הסכסוך בין המדינות הוא בראש סדר העדיפויות של הנשיא ג'ו ביידן".