שר הביטחון בני גנץ אמר היום (רביעי) בתום הערכת מצב באמ"ן כי אנו ״דורשים מהרשות הפלסטינית לא רק לדבר נגד הטרור אלא לפעול מולו – הנשק ברחובות וחוסר המשילות פוגעים בה ובתושבים הפלסטינים״.

לפיד מאיים: "אם איראן תמשיך לנסות להשיג נשק גרעיני, היא תגלה את יכולותיה של ישראל"

גורם אמריקאי: "הבחירות בישראל מובילות להקשחת העמדה סביב איראן"

הערכת מצב התקיימה בנוגע לאתגרים בזירות השונות ובהן איראן, הזירה הצפונית, והזירה הפלסטינית, וכן דנה בלקחים ממבצע "עלות השחר". שר הביטחון ציין כי "המודיעין המצוין שאנחנו מייצרים באמצעות האנשים המצוינים– מונע פיגועים ומציל חיים".

"בעזרת המודיעין המדויק ושיטות לחימה שפיתחנו, אנו פועלים באופן הממוקד ביותר נגד הטרור, מגנים על אזרחי ישראל ומצמצמים פגיעה בבלתי מעורבים", הוסיף.

עוד הבהיר גנץ בהמשך לבקשתה של ארה"ב מישראל לבחון את מדיניות פתיחת האש, כי "הרמטכ"ל והוא בלבד, קובע וימשיך לקבוע את הוראות הפתיחה באש בהתאם לצורך המבצעי ולערכי צה"ל, ובהם גם טוהר הנשק. את ההוראות מיישמים המפקדים והחיילים בהקפדה. לא הייתה ולא תהיה מעורבות פוליטית בנושא. לחיילי צה"ל יש גיבוי מלא לבצע את משימתם".

"לא נאפשר לחמושים שמבקשים לרצוח ישראלים להסתובב בשטח. נרדוף ונעצור אותם בכפרים, בערים, בכבישים ובכל מקום שיידרש. במקביל, נמשיך לחזק את הגורמים המתונים בשטח ולאפשר לרוב שאינו מעורב בטרור  - פרנסה טובה ושגרת חיים", סיכם.