כוחות יס"מ זיהו היום (חמישי) שוהה בלתי חוקי עליו נתפסו רובה מסוג קרלו ושני מטעני צינור. החשוד הודה כבר בחקירתו הראשונית בשטח כי התכוון לבצע פיגוע בתל אביב.

כזכור, בעקבות הפיגוע בבקעה הנחה המפכל רנ"צ קובי שבתאי על תגבור הכוחות בכל הארץ לאור התרעות וחשש מפיגועים. החשש הזה כמעט והתממש היום כאשר נוכחות השוטרים הובילה לסיכול פיגוע גדול. המפכ"ל מסר בזירת האירוע כי "הערב נמנע פיגוע במדינת ישראל". הוא ציין כי מטעני החבלה שהחזיק המחבל היו מלאים במסמרים: "העירנות של שוטרי היס"מ שזיהו את החשוד מנעה פה פיגוע בסדר גודל מאוד גדול של הרוגים".

שני לוחמי היס"מ שסיכלו את הפיגוע, שלו חסון משפרעם ומנגיסטו (מני) אבר, סיפרו ל"מעריב" כי הם מבינים שהצליחו לסכל פיגוע גדול בדיעבד. השניים היו בפעילות ביטחון שוטף במסגרת ההיערכות לחגים: "החשוד עורר את החשד בהתנהגותו ואופן ההליכה. פנינו עליו בערבית ושאלנו מי הוא. הוא ענה שהוא תושב שכם ושאין עליו מסמכים". בשלב זה, מני ניגש ולקח ממנו את התיק שהיה לדבריו "כבד מאוד. פתחנו את התיק וראינו את המטענים והנשק". לאחר הזיהוי, השניים השתלטו על החשוד, שלו שכב מעליו ולאחר מכן הם זימנו את הכוחות למקום. 

גיבורי היום: שלו חסון משפרעם ומנגיסטו (מני) אבהר, לוחמי יס''מ (צילום: באדיבות המשטרה)
גיבורי היום: שלו חסון משפרעם ומנגיסטו (מני) אבהר, לוחמי יס''מ (צילום: באדיבות המשטרה)

בעקבות האירוע, מפכ"ל המשטרה הגיע למקום ושוחח עם השוטרים שעצרו את החשוד, תושב שכם שנתפס באפריל האחרון בהר הבית כשברשותו סכין, נשפט ל-4 חודש מאסר והשתחרר בחודש שעבר.

מהמשטרה נמסר כי "לוחמי יס"מ של משטרת מחוז ת"א זיהו גבר שהעלה את חשדם באזור כיכר השעון ביפו. בבדיקה של לוחמי היס"מ את החשוד נמצא כי הוא שוהה בלתי חוקי בישראל וכי הוא מחזיק בתיק שברשותו רובה סער מסוג קלאצ'ניקוב ושני מטעני צינור. החשוד נעצר מיד ונלקח לחקירה בתחנת המשטרה, נסיבות האירוע נבדקות".

ראש הממשלה לפיד נפגש עם שני השוטרים שעצרו את המחבל: "ישראל מודה לכם על גבורתכם"

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש הערב עם רס"ר מוהאבאו מנגיסטו ורס"ב שריף חסון, שני השוטרים מיס"מ תל אביב שעצרו את המחבל אחר הצהריים ביפו ומנעו פיגוע טרור בלב המדינה. ראש הממשלה לפיד שיבח אותם על עירנותם ועל פעילותם הנחושה והמהירה.  השוטרים יקבלו מראש הממשלה תעודות הערכה על פעולתם.

ראש הממשלה יאיר לפיד: "מדינת ישראל כולה מודה לכם על גבורתכם. הצלתם חיי אדם רבים. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילולא הייתם באזור.  בזכות פעילות משטרת ישראל וכוחות הביטחון, אזרחי ישראל יכולים לישון בבטחה. אני גאה בכם".