פרשן חדשות 13 צביקה יחזקאלי התארח היום (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM, והתייחס לפיגוע שסוכל אמש בתל אביב: "אנחנו עדים להתעוררות של, אני לא קורא לזה גל טרור, אין שום חדש במה שקורה השבוע. רק בתחילת השבוע אוטובוס הטירונים בבקעה, גם נס גדול, לאחר מכן ירי, לאחר מכן ניסיון הכאת חייל בפטיש ויפו. מה זה אומר? זה אומר שיש אנרגיה שקיימת רק אנחנו לא מכירים בה".

מעצר המחבל ביפו, דוברות המשטרה

הפרשן התייחס לצד של הרשות הפלסטינית בכל מה שנוגע לטרור: "כרגע הרשות הפלסטינית מאפשרת טרור, הרמטכ"ל אמר את זה גם שבוע שעבר. הרשות עוצמת עיניים כי יש לה אינטרס, היא נהנית מהתיאום הביטחוני עם ישראל, ומשפע הכסף והתקציבים שמגיעים בעקבות אישורי העבודה בישראל. היא לא נפגעת מהטרור, ולא באים להתחשבן איתה".

עוד הוא הוסיף כי "הם יכולים להוציא טרור כלפי ישראל, והמדינה לא תתחשבן איתם. אנחנו לא בשקט, אנחנו בסוג של גל טרור, אנשי הצבא רואים את זה, אבל הפעולות של צה"ל בין שכם וג'נין, מרחב של הג'יהאד, לא עוזרות למגר את הטרור שם. נצרכת שם פעולה יותר רחבה כדי להפוך את הקערה ולומר שיש לנו יתרון על הטרור. כרגע הטרור מפעיל אותנו, פוגע בנו ואנחנו מאפשרים אותו".

"אני חושב שהמשוואה שכל עוד הרשות נהנית מהישגים כלכלים ואישורי עבודה, ומהצד השני מוציאה טרור ולא מתחשבים איתה זו טעות. יבוא הרגע שזה ידמם יותר מדי ואז מישהו יגיד, אבל כשאנחנו מדממים לאט לאט אז אתה גורר רגליים ולא מבין את התופעה. לא קוראים לזה גל, הסלמה, טרור ולא אינתיפאדה, קוראים לזה ג'יהאד ואנחנו צריכים להחליט מה אנחנו עושים איתו, מאוד פשוט", הדגיש הפרשן.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM.