הרמטכ"ל אביב כוכבי נשא דברים היום (ראשון) בעת טקס כניסתו לתפקיד של מפקד פיקוד הצפון החדש, אלוף אורי גורדין שהחליף את אלוף אמיר ברעם. בדבריו התייחס בין היתר לאיומי חיזבאללה והסביר כי לבנון מפרה את החלטות האו"ם.

המודיעין האמריקאי באזהרה דרמטית לישראל: "חיזבאללה נערך לפעולה צבאית"
אולטימטום של חיזבאללה? "אם לבנון תדחה את ההצעה הישראלית - נפעל" 

"האתגרים שצה"ל ניצב בפניהם והיקף פעילותו הם יוצאי דופן", אמר הרמטכ"ל כוכבי, "מדי יום אנו פועלים כנגד הטרור וזו פעולה שנובעת ממדיניות מחושבת שנועדה לממש את היעדים האסטרטגיים של מדינת ישראל. חזבאללה חטף את לבנון והיא משלמת על כך מחיר כפול, ביטחוני וכלכלי. בפועל יוצא מכך שהחלטה 1701 של האו״ם לא מיושמת, וטילים, רקטות, עמדות נ״ט וחדרי פיקוד ושליטה מרצפים את כל דרום לבנון, דרום ביירות והבקעה".

"הפעילות המבצעית בזירה הצפונית היא דוגמה להפעלת כוח צבאי שמאפשרת לעצב את הזירה ומאפשרת למדינת ישראל לממש את יעדיה", הוסיף, "מדינת לבנון וגם חזבאללה ישאו בתוצאות אם תפגע ריבונותה של מדינת ישראל, ואם יפגעו נכסיה או אזרחיה, צה"ל לא עומד ולא יעמוד מנגד, וכל ניסיון לפגוע במדינת ישראל, בכל זירה, ייתקל בתגובה חריפה או ביוזמה מקדימה".

לאחר מכן, בירך הרמטכ"ל את אלוף פיקוד צפון הנכנס: "מגיע לתפקידך בתקופה מורכבת, בה השקט מתעתע יותר מאי פעם, והאתגרים כמו תמיד רבים. ניסיונך בכלל, וניסיונך המבצעי בפרט, לצד הבנתך הרחבה, היצירתיות, והמנהיגות יעשו את שלהם, ואתה תעשה איתם את שלך. אין לי ספק שתעשה ותצליח".