הפרשן לענייני ערבים של 'חדשות 12', אהוד יערי, התראיין היום (שני) בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, והעריך כיצד תוכל ישראל להגיע להסדר עם ממשלת לבנון בהקשר של חוזה הגז של אסדת כריש שנמצאת בגבול עם המדינה.

בדרך להסכם? התקדמות משמעותית בין ישראל ללבנון בעניין הגבול הימי
על רקע שובו של המתווך האמריקאי: הפקת הגז באסדת כריש תידחה 

"אני חושב שיש תדרוכים מצד הממשלה, אולי אפילו בדרג הכי הגבוה, שמציירים תמונה קצת ורודה לגבי מה שקורה בפועל", אמר יערי בפתח דבריו, "יש כמה עניינים ובעיות, לדוגמה כשמגיעים להסכמה ומותחים גבול ימי, גם אם זה בסוף לא יהיה ממש קו ישר, יש לזה השלכה על הגבול היבשתי. יש פה הבדל משמעותי אם הלבנונים נמצאים בקצה הצפוני של המנהרה הסתומה או שנמצאים במרומי המצוק שחולש מעל ראש הנקרה".

"בנוסף לכך מסתמן שלישראל יש 5% בשדה הגז קאנא שעדיין לא מצאו בו גז, אבל הביולוגים אומרים שיש סיכוי טוב למצוא", הוסיף, "המתווך האמריקאי הוכשטיין חידש את העניין בכך שפנה לקטארים שישלמו לישראל את חלקו הקטן בשדה במקום הלבנונים. זה הרעיון האחרון שלו - הפיצוי בכסף. אולם, משום שאין ממשלה בלבנון ויש חיזבאללה, אין מישהו שיהיה מסוגל לקבל החלטות. רק החלטה אחת קיבלו - ממשלת לבנון לא תשלם באופן ישיר לממשלת ישראל, אלא הקטארים".

לאחר מכן אמר יערי כי "קצת הופתעתי מקצב התדרוכים האופטימיים של הממשלה - אני מאמין שיש סיכוי טוב שיהיה בסוף הסכם אבל אני לא יודע מתי. האם אני רואה ממשלה יציבה בקרוב בלבנון? לא, אין נשיא אחר כרגע באופק. הממשלה, כמו אצלנו, היא ממשלת מעבר ולכן היא מוגבלת בסמכויותיה - אין שם ממש כתובת, כולם רוצים לגזור קופון, והם אומנים בזה". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103FM