במשטרה נערכים לקראת העצמת מספר ההתרעות לפיגועי טרור בתקופת החגים, בעיקר נוכח העובדה שבימים אלה מתמודדים בכוחות הביטחון - שב"כ, צה"ל ומשטרה - מול מספר ההתרעות הגבוה ביותר שהיה בשנים האחרונות.

ל"מעריב" נודע כי כוחות הביטחון נחשפו בימים האחרונים לכמות העולה על 70 התרעות לפיגועי טרור בכל רחבי הארץ, כאשר מוקד ההתרעות המרכזי הינו ירושלים. בשל העובדה שתקופת החגים הינה רגישה ביותר הן לציבור היהודי והן לציבור הערבי, נערכים בכוחות הביטחון להתלהטות היצרים באזור הר הבית. המשטרה הגדילה לאחרונה באופן משמעותי את מספר הסיירים על גבי האופנועים, ולא בכדי הצליחו לוחמי היס"מ של מחוז תל אביב לסכל בשבוע שעבר פיגוע גדול ומשמעותי עם מעצרו של מחבל חמוש בנשק ובמטעני חבלה ביפו.


ראש אמ"ן אלוף אהרן חליוה התייחס אתמול בכנס המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן להתפתחויות הרגישות בשטחים לקראת החגים ואמר: "תקופת החגים היא תמיד תקופה רגישה, אבל אני יכול להעריך כי קיים פוטנציאל לאירועים משמעותיים בחגים. בזירה הפלסטינית אנחנו צופים עכשיו לעתיד הארוך טווח, על היום שלאחר אבו מאזן ועל מאבקי הירושה שיחלו בעקבות כך. זה אינטרס פלסטיני להוריד את רמת הטרור בשטח ולייצב את המשילות של הרשות. אני גם לא רוצה לעצור עשרות פעילי טרור כל לילה ואנחנו צריכים לעשות את הפעולות הנכונות כדי לייצב את הרשות. זה אינטרס ישראלי ביטחוני".


בתוך כך, ניסיון פיגוע בצפון השומרון. צוות של משרד הביטחון שעבד אתמול בשעות הבוקר על טרקטור בקו התפר סמוך לכפר ג'למה הותקף בירי שבוצע לעבר כלי העבודה הכבד ורק בנס לא היו נפגעים באירוע. הצוות דיווח לצבא ולמשטרה על אודות ירי שבוצע לעברם ועל נזק שנגרם לטרקטור, ובסריקה שנערכה באזור נמצאו 30 תרמילי כדורים. זמן קצר לאחר מכן העלו גדודי אל־אקצא בג'נין תיעוד של הירי לעבר הטרקטור. ההערכה במשטרה ובצבא היא כי מקור הירי הינו מאחד הבתים בכפר.


לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו בלילה שבין שני לשלישי במספר מוקדים באוגדת יהודה ושומרון, בין היתר בכפרים ענתא, יטא ובית עווא. הלוחמים גם פעלו במחנה הפליטים באלטה שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון ועצרו מבוקש החשוד במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות נזרקו מטענים לעבר הכוח וזוהה ירי במרחב והלוחמים הגיבו בירי. זוהתה פגיעה.

בכפרים עילאר ואירתאח שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה עצרו כוחות צה"ל שלשום בלילה שני מבוקשים החשודים בפעילות טרור. שני מבוקשים נוספים נעצרו על ידי כוחות הביטחון בכפר סילוואד שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין ובמחנה הפליטים דהיישה שבמרחב חטיבת עציון.


בנוסף, כוח צה"ל פעל  בכפר א־טוואני על מנת לסרוק אחר חשודים בתקיפת אזרחים ישראלים אתמול בחוות מעון שבחטיבה המרחבית יהודה, וביידוי אבנים לעבר רכבים ישראליים בציר הסמוך. במהלך כניסתם לכפר, מספר חשודים יידו לעברם אבנים. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. לא היו נפגעים לכוחותינו. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.