רב-סרן בר פלח ז״ל, נהרג הלילה בהיתקלות סמוך לג'נין, כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. פלח ז"ל בן ה-30, תושב נתניה, היה סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל.

מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי בסמוך לשעה 23:00 זוהו שני המחבלים על ידי תצפיתניות צה"ל בקרבת גדר ההפרדה כשהם נשכבים ליד עמדה צבאית. כוח צה"ל בפיקודו של מפקד החטיבה המרחבית מנשה שהוזעק למקום, ביצע איגוף והגיע מטרים ספורים מאחורי שני המחבלים.  עוד עולה כי בשלב הראשון בוצע נוהל מעצר חשוד, זאת מאחר והם לא זוהו כחמושים. אולם, לאחר שפתחו באש מנשקים אוטומטים לעבר החיילים, הכוח הסתער לעבר המחבלים וחיסל אותם מטווח קצר מאוד. במהלך חילופי האש, נפגע הקצין. 

תחקיר האירוע (צילום: דובר צה''ל)
תחקיר האירוע (צילום: דובר צה''ל)

על פי הדיווחים פלסטינים, שני המחבלים הם אחמד ועבד-אל רחמן עאבד מהכפר דאן שליד ג'נין. בצה"ל מציינים כי אחד מהם הוא חבר במנגנוני הביטחון הפלסטיניים. כמו כן, בצה"ל מעריכים כי שני המחבלים ביקשו לבצע מארב לעמדה הצבאית או לפגוע בסיור של צה"ל.

תחקיר האירוע (צילום: דובר צה''ל)
תחקיר האירוע (צילום: דובר צה''ל)

מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט, התייחס לתקרית הקשה ומסר: "בוקר קשה, איבדנו היום קצין ולוחם וזה בוקר לא פשוט. אנחנו לאחר תחקיר שנעשה בשטח, עם מפקד הפיקוד, אני ועם מח"ט מנשה שהיה בהיתקלות. האירוע הזה עוד תזכורת כי צה"ל הוא השכפ"ץ של מדינת ישראל והקצין הקריב את חייו על מנת שהאזרחים יחיו בשגרה. אנחנו אחרי 8-9 אירועים של ירי לעבר כוחות צה"ל ועמדות. לא שוללים אפשרות של הרחבת הפעילות שלנו ויש לנו תוכניות לזה".

"לצד אזורים שבהם יש פעילות טובה בתיאום עם מנגנוני הביטחון הפלסטינים, בגזרות אחרות של אזור צפון השומרון שונה התיאום הביטחוני שנמשך בכל הגזרות. בתפר ישנו לעיתים תנועות חשודות מתגלות בסופו של דבר כנשים וילדים", הוסיף.