הותרה לפרסום זהותו של קצין צה"ל שנהרג הלילה (בין שלישי לרביעי) בהיתקלות עם מחבלים סמוך לג'נין. ההרוג, רב סרן בר פלח נכנס לתפקיד סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל רק לפני מספר חודשים. רס"ן פלח היה בן 30 במותו.

קרוב משפחתו של בר ז"ל אמר ל"כאן חדשות" זמן קצר לאחר פרסום זהותו: "הוא הבטיח לי שאשים לו את הסא"ל - ואני מקבל אותו בארגז. הוא החליף תפקיד רק לפני חודשיים. אמרתי לו - 'תיזהר בר, זאת גזרה קשה, שמתרומם בה ילד וגומר אותך' - הוא אמר לי לא לדאוג".

ראש הממשלה יאיר לפיד ספד אף הוא לקצין: "רס״ן בר פלח, לוחם ומפקד, סגן מפקד סיירת חטיבת הנח״ל, נהרג הלילה בפעילות מבצעית ואין מילים לנחם את המשפחה, בת הזוג והחברים על אובדן של היקר מכל. בר, לוחם בכל רמ״ח אבריו נלחם בטרור והוביל את לוחמיו עד שעתו האחרונה.  הפעילות המבצעית שבה נהרג סיכלה פיגוע גדול והצילה חיי אדם. אנחנו כואבים יחד איתכם את נופלו. יהי זכרו של בר ברוך".

שר האוצר אביגדור ליברמן: "בוקר קשה מאוד. אני שולח מעומק ליבי תנחומים למשפחתו של רס״ן בר פלח ז״ל.בר שירת כסגן מפקד סיירת הנח״ל ויצא הלילה לפעילות מבצעית סמוך לג׳נין. הוא פעל בגבורה יוצאת דופן כדי לחזק את ביטחון אזרחי ישראל ונפל באופן טרגי בהיתקלות עם מחבלים. עם ישראל עומד כולו לצד משפחתו, יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "כואב מאוד את נפילתו של רס״ן בר פלח זכרונו לברכה, סגן מפקד גדוד הסיור של חטיבת הנח״ל, שנהרג בהיתקלות עם מחבלים פלסטינים סמוך לג׳נין. בר חרף נפשו בשליחות הגנה ושמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל. תנחומיי למשפחתו, לזוגתו ולאוהביו. עלינו להמשיך ולפעול כנגד הטרור ביד חזקה ובשם העם בישראל אני מחזק את ידי כוחות הביטחון שעושים כן".

שר הביטחון בני גנץ: "אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחתו, לחבריו ולפקודיו של רס״ן בר פלח, סמג״ד גדס״ר נח״ל, שנפל בהיתקלות עם מחבלים סמוך למעבר ג׳למה. הכוח בפיקודו הסתער על המחבלים וחיסל אותם. צה״ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול בשומרון ובכל מקום בו הטרור ירים את ראשו".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו:  ב"שם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של רב-סרן בר פלח ז"ל, סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל, שנפל הלילה בקרב עם מחבלים. בר היה גיבור בחייו ובמותו. יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו תמיד".

שר המשפטים גדעון סער: "אני מבקש לשלוח את תנחומי למשפחתו ולחבריו של רב סרן בר פלח, סגן מפקד סיירת הנח״ל, שנפל הלילה בקרב עם מחבלים בקו התפר. אני משתתף בצערה של המשפחה שאיבדה את היקר להם מכל. ישראל תוסיף להלחם בטרור ותגבר עליו. יהי זכרו ברוך".

אהרון אורגד, המשנה לראש עיריית נתניה: "כמה עצוב וכמה כואב! אבל כבד ירד על העיר נתניה ועל המדינה. מתאבל מרה יחד עם כל תושבי העיר, על נפילתו של רב סרן בר פלח, בן 31, קצין צעיר בן העיר, הלילה בפעילות מבצעית בקו התפר. בר, סגן מפקד הגדוד, קצין לוחן למופת, גיבור שהסתער, ירה על המחבלים ונפגע. הגן על אזרחי ישראל בגופו מהטרוריסטים המנוולים. השם יקום דמו. יהיו זכרו ברוך לעד".

סגנית ומ"מ ראש עיריית נתניה‏ , שירי חגואל סיידון: "בר פלח, שברת לנו את הלב. איזה בחור, איזו אבידה. מהיום שהכרתי אותך הבנתי שפגשתי בן אדם נדיר, מלאך. זכיתי להכיר אותך בתקופת הקורונה, יום אחד הופעת, הגעת להתנדב ומאותו יום הגעת כל יום והבאת איתך חבורה מדהימה של צעירים להתנדב בסיוע לחלוקת מזון לקשישים ובעצם לכל מה שהיה צריך. סיפרת לי על קבוצה שיזמת והובלת שקראת לה 'צעירים למען מבוגרים'. קבוצת מתנדבים שהעניקה סיוע למבוגרים בהתמודדות עם ביטוח לאומי, בנק, סופר ומה לא. היית חלק משמעותי בתרבות הבילוי בעיר ותמיד כשהגעתי זכיתי לקבל ממך חיבוק וחיוך והרגשתי בבית. היית קצין, לוחם ביחידה מובחרת, הטוב ביותר. אני כותבת ובוכה. חבל שלא זכיתי להיות איתך יותר".