רב-סרן בר פלח הובא למנוחות הערב (רביעי) בבית העלמין הצבאי בנתניה. כאלף איש ליוו אותו בדרכו האחרונה. פלח נהרג במהלך פעילות מבצעית באזור ג'נין שאירעה הלילה, במהלכה ירו פלסטינים לעבר כוחות צה"ל. פלח הוא תושב מנתניה, בן 31 בנופלו.

פקודו של רס"ן בר פלח נפרד ממפקדו הנערץ: "אדם בלתי מנוצח, נתת לי השראה"

"מוכנים להקריב את חיינו למען המדינה": המסר המצמרר של בר פלח לחייליו

"לא היו חובה או מחויבות שנבעו מהתפקיד שלו שהוא לא דהר לעברן, ומסתבר שכך גם במשימה האחרונה שהיתה לו", אמר עליו אחיו, טל פלח. "אבל לפעמים סיוטים מתגשמים", המשיך. "לסכנה בשירות שלו הוא היה מודע, הוא נשם סכנה, השתתף במלחמות וכשהוא חזר הוא היה חבוט ברגשות אשם על שדווקא הוא חזר, ושאל למה ואיך דווקא הוא".

עוד סיפר האח, "כל מערכה שהוא השתתף בה הוא חזר עם מסר יותר עוצמתי. הוא לא התאפק. הוא לא היסס. הוא תמיד היה ראשון לכל דבר. גם בתל אביב כשהיה בבית בזמן שהמחבל ביצע את הפיגוע בדיזינגוף אפשר לראות אותו בכל כך הרבה סרטונים מסתובב על חצי אזרחי עם צוות של היחידה שהיה בה. תמיד מיהר לרדוף אחרי האויב".

על פי צה"ל, בהיתקלות שבה נהרג פלח, התצפיות זיהו את שני המחבלים במרחב גדר התפר, אך בצבא לא ידעו שהם חמושים במשך כשעתיים. כוחות צה"ל הוזעקו לנקודה, איגפו את החשודים ופתחו בנוהל מעצר חשוד. הפלסטינים, שאחד מהם השתייך למנגוני הביטחון, ירו לעבר הלוחמים ופגעו בפלח, שמת מפצעיו. הכוח ירה לעברם בחזרה והרג אותם.

בעקבות האירוע שר הביטחון בני גנץ הודיע כי מעבר ג'למה, שבו אירעה התקרית סמוך לג'נין, יישאר סגור עד להודעה חדשה. בנוסף, השר קיבל את המלצת שב"כ לשלול את היתרי הכניסה לישראל לתושבי הכפר. על פי מקורות בפיקוד מרכז, השב"כ גם המליץ להטיל סגר נושם על כפר דן, שממנו יצאו המחבלים.