רס"ן בר פלח ז"ל, סמג"ד בגדס"ר נח"ל, נהרג במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) בחילופי אש עם מחבלים מצפון לג'נין. פלח, בן 30 במותו, נכנס לתפקיד רק לפני מספר חודשים. יאיר נמט, שהיה אחד מפקודיו בחטיבת עוקץ, ספד לו בשורת בציוצים בחשבון הטוויטר שלו.

"מוכנים להקריב את חיינו למען המדינה": המסר המצמרר של בר פלח לחייליו
רב סרן בר פלח נהרג בג'נין: "הבטיח שאשים לו דרגות, קיבלתי אותו בארון"

"הגיבור ואני - פלח היה איש מיוחד. הזוי לכתוב עליו היה, באמת. אבל הוא באמת היה איש מיוחד. טיפוס טיפוס, בחור שפשוט אי אפשר לשכוח. אני לא באתי לכתוב סיפור מהאגדות, או להגיד איך האנשים הכי טובים נלקחים מאיתנו, אבל פלח באמת היה מהטובים ביותר", כתב.

"פלח היה המ"פ שלי רוב השירות, בדרך כלל אתה חווה כמה מפקדי פלוגה בשירות שלך, אבל אנחנו זכינו וכמעט מההתחלה ועד הסוף פלח היה המפקד שלנו. פלח היה מיוחד, הוא היה דמות. בן אדם שאי אפשר להתעלם ממנו ואי אפשר לא לשים לב אליו כשהוא נכנס לחדר. בן אדם בלתי מנוצח, שאין דבר שיהיה קשה מידי בשבילו".

"פלח היה מפקד קלאסי בקטע טוב - תמיד ראשון, שום דבר לא קשה ותמיד יתייחס לכל קושי כסתם שטות, "נו מה, זה קשה לכם?!" כשהיינו בשבוע מסכם מסלול, בו במשך שבוע תירגלנו מלחמה, היו לי גירודים מטורפים בכל הגוף, אז באתי אליו ואמרתי לו שאני עוד רגע משתגע. אז הוא אומר לי נמט, אל תשכח אנחנו במלחמה. אם אתה לא מרגיש טוב, מישהו יצטרך לסחוב אותך, זה לא משחק. כמובן שהסתובבתי והמשכתי במסכם, כי זה לא משחק. והיום גילינו שוב שזה באמת לא משחק".

"בצבא היינו פריבילגים, והיינו בחדר במשך תקופה ארוכה רק שני לוחמים, קורן ואני. והחדר הצמוד לנו היה החדר של המ"פ, של פלח. כולם חשבו שבטח באסה לנו שאנחנו חדר ליד המ"פ, כי הוא בטח כל הזמן בודק אותנו ומחפש אותנו כי זה התפקיד של מ"פ. אלא שכל יום פלח היה נכנס ופשוט סתם יושב איתנו כמה דקות, פתאום כבר לא היינו מפקד וחיילים אלא סתם שלושה חברים. מדברים שטויות, עושים צחוקים, פלח מפריע לי לשחק במחשב כי הוא רוצה גם, עד שהוא היה קם, אומר "טוב, מספיק עם השטויות, צריך לחזור לעבודה"  קם ועף החוצה לעבוד כמו מטורף".

הרמטכ"ל כוכבי מתייחס למותו של קצין צה"ל בהיתקלות עם חמושים, דובר צה"ל

"לפני שלושה שבועות התחתנתי, והיה לי חשוב שפלח יגיע לחתונה. עברנו ביחד בשירות שלנו המון. פעילויות, מבצעים חשאיים,  אימונים והרבה מאוד חוויות משוגעות. לחתונה הוא לא אישר הגעה, אבל זה לא הפתיע אותי כי הבנתי שהוא התחיל תפקיד חדש בנח"ל וכנראה שלא יהיה לו זמן. אבל פתאום בדרך לחופה אני מזהה אותו עומד יחד עם הצוות שלי, וואלה החיוך שלי גדל עוד יותר".

"אפילו הספקנו בחתונה לדבר כמה דקות בשקט, שאלתי אותו איך בתפקיד החדש והוא אמר שמדהים לו, שהוא מבסוט רצח ושהחבר'ה טובים. לא חשבתי לרגע שזו תהיה הפעם האחרונה שנדבר. פלח, למדתי ממך המון, נתת לי השראה, עזרת לי ברגעים הקשים שלי ותמיד היית מפקד שאפשר לסמוך עליו ב100 אחוז. אוהב אותך המון וכבר מתגעגע בטירוף. נמט".