לאחר התקרית בה נהרג קצין צה"ל: בתום הערכת מצב ביטחונית שהתקיימה היום (רביעי), החליט שר הביטחון בני גנץ על סגירת מעברי גלבוע (ג׳למה) וסאלם באופן מלא, החל מהיום ועד להודעה חדשה. עוד החליט שר הביטחון על עצירת היתרי הכניסה לישראל של תושבי כפר דאן, לרבות לצורך תעסוקה בישראל, החל מהיום ועד להודעה חדשה. 

כאמור, גנץ סייר הערב בזירה בה נהרג רס״ן בר פלח ז״ל במהלך התקלות עם מחבלים הלילה. הסיור נערך יחד עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן ומפקד אוגדת איו״ש תא״ל אבי בלוט. בהמשך, קיים שר הביטחון התייעצות ביטחונית מורחבת בנוגע לצעדים הנדרשים.

לאחר הסיור אמר שר הביטחון: "בשבועות האחרונים אנחנו רואים עליה בהיקפי הטרור. אני נמצא במקום שמאפשר פרנסה טובה לפלסטינים תושבי ג'נין והאזור. העובדה שאחד המחבלים משתייך למנגנונים חמורה, והיא תמרור אזהרה לרשות הפלסטינית שחייבת לעשות בדק בית, ולפעול".

כמו כן, הרמטכ"ל אביב כוכבי ביצע תחקור ראשוני בזירה בה נהרג רס״ן בר פלח ז״ל במהלך התקלות עם מחבלים הלילה, בסמוך למעבר ג׳למה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. בסיומו אמר: "ראינו הלילה פיקוד מלפנים ומפקד שהוביל בראש, הפגין אומץ לב ותעוזה ושילם על כך בחייו במשימת ההגנה על ביטחון המדינה ותושביה״.

"אנחנו נתחקר, נלמד ונשתפר מהאירוע הזה. הלילה הזה הוא ביטוי נוסף לפעילותו של צה״ל בכל הגזרות, וביהודה ושומרון בפרט, מידי לילה לסיכול פיגועי טרור ושמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל. אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחת פלח, מחזק ומחבק אותה ברגעים אלה", הוסיף.

"הפגיעה ביציבות הביטחונית תפגע קודם כל בתושבים הפלסטינים וברשות עצמה. אנחנו נמשיך לפעול בעצימות גבוהה איפה שיידרש, בכל זמן שיידרש כדי למנוע טרור. ואני חוזר ואומר - במקום שבו הרשות הפלסטינית לא תממש ריבונות - אנחנו נדאג לביטחוננו", הוסיף.

רב סרן בר פלח ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
רב סרן בר פלח ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

קודם לכן, ראש הממשלה יאיר לפיד שלח מסר חד לעבר הרשות הפלסטינית, בעקבות האירוע והבהיר כי "בכל מקום בו הרשות הפלסטינית לא תשליט סדר - לא נהסס לפעול".

רה"מ לפיד מסר: "בשם ממשלת ישראל ובשם מדינת ישראל כולה, אנחנו מרכינים ראש על מותו של רסן בר פלח ז"ל, גיבור ישראל סגן מפקד סיירת הנחל שנהרג הלילה בהיתקלות עם מחבלים סמוך למעבר ג'למה הוא נהרג בזמן שהוא וחייליו חותרים בגבורה למגע ומחסלים את המחבלים. שולחים תנחומינו להוריו, לבת זוגו למשחפות ולחבריו".

לפיד הוסיף כי העובדה שאחד מן המחבלים היה איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, ובפרט "איש ביטחון המסכל של הרשתו הפלסטינית. זו עליית מדרגה. בכל מקום שבו הרשות לא תשליט סדר - אנחנו לא נהסס לפעול".

"צה"ל והשב"כ ערוכים לכל תרחיש כדי למנוע מהטרור להרים את ראשו. הם ערוכים בכל הגזרות יחד עם המשטרה וגם על על קו התפר. ישראל תפגע קשה בכל מי שמנסה לפגוע בה", סיכם לפיד.