האלוף (במיל') עמוס גלעד, ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה וראש האגף המדיני־בטחוני במשרד הביטחון לשעבר, התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, והתייחס להיתקלות ליד ג'נין ונפילתו של רב-סרן בר פלח ז"ל, וכן לניסיון הפיגוע ביפו לפני שבוע.

המחבלים הבינו שנחשפו ופתחו באש: פרטים חדשים על ההיתקלות בה נהרג רס"ן בר פלח
הותר לפרסום: סגן מפקד סיירת נח"ל, רס"ן בר פלח, הוא הקצין שנהרג ליד ג'נין

"הצבא, השב"כ והמשטרה רגילים למניעת פיגוע כמו בכיכר השעון ביפו, עושים עבודה חשובה ביותר, אמיצה, נבובה ומבוססת על מודיעין מעורר תשואות", אמר גלעד בפתח דבריו, "הפעילות הזאת זו פעולת מנע שמיועדת למצוא מערכות של אמל"ח של מחבלים ולנטרל אותם לפני שהם מגיעים לפה, ואם כבר הם מצליחים להגיע אז הם מנוטרלים אצלנו. האם זה מבטיח מניעת פיגועים? לא, אבל כרגע זו הצלחה".

לאחר מכן התייחס גלעד לנפילתו של רב-סרן בר פלח ז"ל: "מדובר על קצין אמיץ ובפעילות נחושה של צה"ל. אני לא יודע מה התחקיר יעלה כי הוא לא בוצע. אתה מדבר על מקרה בודד, אני מעדיף לדבר על התמונה כולה. הנסיבות לא ידועות, אי אפשר לתת ציונים כשאין לך את התחקיר המבצעי".

"החיילים לא היססו בשטח, הם פעלו ושילמנו מחיר כבד, הצבא פעל בצורה נחושה", הוסיף, "בשביל זה יש תחקירים בצבא שאמורים לברר כדי להשתפר. בשטח יש פעילות נחושה שמביאה את התוצאות שאני מדבר. לגבי האירוע הזה, צריך להשלים את התחקיר על פרטי פרטים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM